Companii responsabile față de mediu și oameni

Prima conferință B Corp din România are loc pe 8 octombrie la București


Better Business Alliance anunță prima conferință B Corp din România, care va avea loc pe 8 octombrie la The Villa, în București, cu sprijinul partenerului principal, Danone România. Evenimentul va reuni lideri din domeniul sustenabilității, antreprenori și reprezentanți ai companiilor certificate B Corp, pentru a discuta despre viitorul afacerilor responsabile și impactul pozitiv asupra societății și mediului.

Conferința va include o serie de prezentări, discuții și ateliere interactive, care oferă participanților oportunitatea de a învăța din experiențele companiilor certificate B Corp și de a descoperi strategii noi pentru integrarea sustenabilității în modelele de afaceri. Evenimentul va aduce în prim-plan speakeri din România și din țările învecinate. Alături de companiile locale care au obținut deja certificarea B Corp, conferința va reuni și organizații care se află în plin proces de certificare, oferind o perspectivă importantă asupra beneficiilor și provocărilor implicate.

Noi companii certificate B Corp în România

Evenimentul devine cu atât mai necesar cu cât comunitatea B Corp din România continuă să crească. Recent, noi companii s-au alăturat rețelei globale de afaceri care integrează sustenabilitatea în modelul lor de business, completând astfel ecosistemul local al organizațiilor certificate B Corp.

Danone România a devenit prima companie multinațională certificată B Corp din regiune, după ce a obținut în 2024 certificarea B Corp ca parte a grupului regional Europa Centrală și de Est, din care fac parte și Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia.

 „Această realizare aliniază Danone România la o mișcare globală pentru sustenabilitate, care reunește peste 6.000 de companii din peste 80 de țări și 150 de industrii, toate respectând standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate. Acest angajament reprezintă o recunoaștere publică a faptului că Danone își desfășoară activitatea într-o cultură orientată spre atingerea unor obiective sociale și de sustenabilitate în tot ceea ce face; și o dovadă că acționăm în interesul consumatorilor, angajaților, partenerilor și comunităților în care activăm”, a declarat Ivan Holub, Sustainability Leader pentru Danone Europa Centrală și de Est.

Printre companiile care s-au alăturat în acest an comunității locale B Corp se numără  Promateris, prima companie cu acționariat românesc care a primit această recunoaștere, și Confident Agency, o agenție creativă locală ce integrează sustenabilitatea în strategiile de comunicare.

 „Ne pasă de echipă, de clienți, de mediu și de a avea un impact în ceea ce facem, iar certificarea B Corp stă mărturie pentru eforturile noastre continue de a deveni mai buni. Pentru Confident Agency, este o realizare importantă, mai ales că B Corp reprezintă un cadru de luare a deciziilor în afacerile care doresc să prospere și să creeze o cultură a impactului. Cel mai bun scor l-am obținut pentru practicile legate de angajați, de clienți și pentru implicarea în cauze sociale de impact. Pentru noi, Certificarea B Corp nu reprezintă o destinație, ci o călătorie în care am făcut primul pas. Vom continua să îmbunătățim constant procesele și să ne aliniem la cele mai bune practici pentru a contribui la un viitor sustenabil și echitabil”, a explicat Mara Gojgar Constantin, fondatoarea The Confident Group.

Certificarea B Corp a fost obținută recent și de Ipanomi, un brand românesc de modă sustenabilă axat pe producție responsabilă și design atemporal, dar și de Natural, un brand românesc care distribuie produse și cadouri din materiale bio, plantabile și cu certificări internaționale.

„Am ales certificarea B Corp pentru că am vrut să demonstrăm, cu date concrete și standarde recunoscute internațional, că ceea ce facem este sustenabil cu adevărat. Procesul a durat aproape un an și ne-a oferit un cadru clar de analiză, îmbunătățire și validare a impactului nostru – de la materiale naturale și producție locală, până la modul în care ne raportăm la comunitate și la mediu. A fost un pas firesc în angajamentul nostru pe termen lung față de un business responsabil”, a spus Mihaela Moisa, fondatoarea Ipanomi.

De asemenea, OTOTO, unicul retailer de produse certificate organic, a primit în luna iulie certificarea B Corp. Încă de la înființare, magazinele OTOTO au promovat produsele certificate internațional, biologice, organice, produse responsabil sau de la alte companii care dețin certificarea B Corp.

Mai mult, alte 10 companii din industrii precum producția de alimente, mobilitate, cosmetice, comunicare & branding, pharma, turism și IT se află în prezent în proces de certificare.

Cerințe noi pentru companiile care doresc certificarea B Corp

Pe măsură ce interesul pentru această certificare crește, companiile au nevoie să se alinieze unor noi cerințe. În luna martie a anului curent, standardele B Corp au fost actualizate, iar companiile care doresc să obțină certificarea vor trebui să respecte noi criterii, care intră în vigoare din 2026.

Companiile care au deja evaluarea B Impact Assessment în desfășurare sau vor începe procesul de certificare în 2025 se vor conforma standardelor actuale. Însă, începând cu 1 ianuarie 2026, noile cerințe devin obligatorii pentru toate companiile care doresc să obțină certificarea sau recertificarea B Corp. În cadrul conferinței, participanții vor putea afla detalii despre impactul acestor modificări asupra companiilor.

„Conferința pe care o organizăm în premieră în România reprezintă un pas important pentru comunitatea locală B Corp și pentru toți cei care doresc să adopte practici de afaceri responsabile. Ne bucurăm să vedem cum crește peisajul local de businessuri cu impact și să avem alături experți internaționali care să ne inspire și să ne ghideze în această călătorie către un viitor mai sustenabil”, a declarat Corina Radu, CEO al Impact Market Romania și cofondatoare a Better Business Alliance.  

Participarea la conferință are și un impact social direct: 50% din valoarea fiecărui bilet va fi direcționată către organizația Ateliere Fără Frontiere, pentru a sprijini proiectele de reintegrare pe piața muncii a persoanelor din medii vulnerabile.

Agenda completă va fi anunțată în curând pe site-ul Better Business Alliance. Mai multe informații despre conferința B Corp și procesul de înregistrare găsiți aici sau pe rețelele sociale.

Despre Better Business Alliance

Better Business Alliance este o organizație nonprofit care promovează modelul de business B Corp în România, cu scopul de a ajuta companiile locale să îndeplinească standarde de responsabilitate socială și sustenabilitate. Alianța este inițiată de consultații B Corp din România, Corina Radu, Cătălina Ticău, Cristina Tararache și Cristina Bîcîilă, cu sprijinul Danone România și susținerea B Lab Europe, pentru crearea rețelei locale și regionale de companii sustenabile și vizionare.

Alianța dorește dezvoltarea unei comunități de companii certificate, aflate în proces de certificare sau care aspiră la acest statut, unite de un scop comun: a aduce valoare comunităților, angajaților și mediului înconjurător. Alianța va fi activă și prin educarea companiilor, prin intermediul programului online „BIA Accelerator”, facilitând transferul de experiență și cunoștințe între companii, inclusiv între companiile mari și startup-uri, atât din România, cât și din străinătate.

Share this article
Prev Post

Cum transformă românii piața second-hand în gest ecologic

Next Post

Slow Coffee Festival 2025: O ediție unică dedicată sustenabilității și diversității culturale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next