Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland sprijină Ferma „Sol și Suflet”, un model autosustenabil în agricultura regenerativă românească

Kaufland_Ferma_ECSR
Kaufland_Ferma_ECSR

După trei ani de inovație și cercetare, Ferma Sol și Suflet, un pionier în agricultura regenerativă din România, a ajuns la un model de producție autosustenabil. Inițiativa a fost dezvoltată de Institutul de Cercetare în Permacultură din România, cu un suport financiar de 1,25 milioane de lei din partea Kaufland România.

Sol și Suflet se bazează pe principiile agriculturii regenerative, un sistem care prioriotizează sănătatea solului și biodiversitatea. Prin practici precum rotația culturilor, compostarea și utilizarea îngrășămintelor naturale, ferma produce legume de cea mai înaltă calitate, fără a compromite mediul înconjurător.

„Suntem mândri că, după trei ani de muncă și cercetare, am demonstrat că agricultura regenerativă este un model viabil și scalabil, cu beneficii atât pentru mediu, cât și pentru comunitățile locale. Prin extinderea acestui model, ne propunem să creăm o rețea de ferme care să producă fructe și legume de cea mai bună calitate – regenerativ organică, într-un mod sustenabil și responsabil”, a spus Ionuț Bădică, co-fondatorul Institutului de Cercetare în Permacultură.

Pe lângă producția de legume, ferma funcționează și ca centru educațional, oferind programe de internship și voluntariat pentru noile generații de fermieri și pasionații de agricultură regenerativă. Cunoștințele dobândite în urma cercetărilor derulate la fermă sunt disponibile gratuit în cadrul unei biblioteci de resurse educaționale online.

„La Kaufland, credem în puterea exemplului și a parteneriatelor care ne împărtășesc viziunea unui viitor durabil. Sol și Suflet a reușit să demonstreze că putem avea în continuare pe mese legumele după care am fost nostalgici, care nu dăunează mediului. Acesta este doar unul dintre miile de producători locali, care pot schimba evoluția industrei alimentare, dacă au parte de susținere. Ne dorim să promovăm cât mai des produsul românesc pentru că numai în acest fel ajutăm fermierii locali să evolueze”, explică Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland și Republica Moldova.

Cu o suprafață de șase hectare în județul Dâmbovița, ferma Sol și Suflet cultivă circa 50 de soiuri de legume pe tot parcursul anului, furnizând săptămânal produse proaspete către cei 200 de clienți actuali, inclusiv în regim de abonament cu livrare la domiciliu. Sortimentul include legume precum fasole verde, varză, mărar, dovleac, sfeclă, cartofi, salate, broccoli, conopidă și multe altele.

Share this article
Prev Post

Crește presiunea pe care Generația Z și milenialii o fac asupra angajatorilor pentru a acționa în domeniul climei (studiu Deloitte)

Next Post

Nestlé susține Fundatia PRAIS în proiectul „Planeta Albastră Contează pe Tine!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next