Conform datelor provizorii publicate de Agenția Europeană de Mediu, emisiile medii de CO2 ale autoturismelor noi înmatriculate în Europa au continuat să scadă în 2023 și au fost cu 1,4 % sub nivelurile din 2022, ajungând la 28 % sub nivelurile din 2019.
Și în cazul camionetelor, tendința descendentă a continuat, întrucât emisiile medii din 2023 au scăzut cu 11 % sub nivelurile din 2019.
Principalul motiv al acestei scăderi a fost creșterea continuă a numărului de autoturisme complet electrice înmatriculate, ajungând la o pondere de 15,5 %, în creștere de la 13,5 % în 2022, și de 8% pentru camionete.
Masa medie a autoturismelor noi a crescut, iar în 2023 a fost cu 9% mai mare decât în 2019, din cauza cotei de piață în creștere a vehiculelor electrice pe bază de baterii și a SUV-urilor electrice și convenționale.
Emisiile medii de CO2 ale celor 1,2 milioane de camionete noi înmatriculate în UE, Islanda și Norvegia în 2023 au fost de 180,8 g CO2/km,ceea ce reprezintă cu 1,6 % (3 g/km) sub nivelurile din 2022 și o reducere globală de 11% față de 2019.
S-au înregistrat progrese constante în ceea ce privește electrificarea camionetelor, cota de piață a camionetelor complet electrice crescând la 8 %, de la 6 % în 2022.
Comisia va comunica tuturor producătorilor de autoturisme și camionete aceste calcule provizorii și datele subiacente. În conformitate cu Regulamentul (UE) 2019/631, producătorii vor avea la dispoziție trei luni pentru a revizui aceste date provizorii și pentru a semnala eventualele erori de fapt, astfel încât seturile de date finale să poată fi publicate.
Sursa foto: Pixabay