Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland își reduce amprenta de carbon pentru al patrulea an consecutiv

Amprenta de Carbon ECSR
Amprenta de Carbon ECSR

Kaufland România își reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate, reușind să reducă amprenta de carbon cu 3.418 de tone în 2023 prin utilizarea lăzilor pliabile reutilizabile Euro Pool System (EPS). Rezultatele obținute i-au asigurat companiei, pentru al patrulea an consecutiv, certificatul de sustenabilitate din partea Euro Pool System, liderul european în logistică pentru ambalaje reutilizabile destinate produselor proaspete.

În 2023, Kaufland România a înregistrat peste 10 milioane de rotații ale lăzilor EPS, conform certificatului de sustenabilitate. Această inițiativă reflectă eforturile continue ale companiei de a reduce impactul asupra mediului și de a promova practici ecologice în transportul legumelor și fructelor, reducând folosirea ambalajelor de unică folosință din carton. Lădițele EPS mențin prospețimea alimentelor și economisesc spațiu prin capacitatea lor de a se plia. În cazul deteriorării, acestea sunt reciclate și transformate în altele noi.

Instrumentul de calcul a fost dezvoltat de fundația Stiftung Initiative Mehrweg (SIM) din Germania și aprobat anterior de institutul Fraunhofer IBP din Stuttgart. Înființată în 1996, fundația urmărește creșterea gradului de conștientizare privind reducerea deșeurilor în industria retailului.

Euro Pool System a dezvoltat un sistem în care furnizorii închiriază dreptul de utilizare a unor ambalaje standardizate și igienizate pentru a livra marfa către Kaufland. După vânzarea produselor, ladițele sunt pliate și colectate de către departamentul Logistică pentru a fi returnate proprietarului Euro Pool System. Acesta le sortează și igienizează, reintroducându-le în flux.

Investițiile constante în acțiuni și proiecte de sustenabilitate, ce se regăsesc în rapoartele anuale de sustenabilitate, au adus companiei Kaufland România în 2023, pentru al șaselea an consecutiv, titlul de „Cea mai transparentă și performantă companie în direcția sustenabilității”, din sectorul de retail la nivel național, conform CST Index.

Kaufland investește permanent în acțiuni de protejare a mediului înconjurător și s-a angajat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU), printre care se numără Viața terestră, Acțiune climatică și Consumul și Producția Responsabile.

Share this article
Prev Post

Incluziunea și diversitatea sunt factori care influențează deciziile de cumpărare pentru 75% dintre consumatori (Studiu KANTAR)

Next Post

S-a prelungit perioada de înscrieri la concursul de fotografie Fotogeografica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next