- Cea mai mare divizie de retail a Ikea a lansat o platformă digitală dedicată clienților care vor să cumpere și să vândă mobilă second-hand.
Ingka Group, o divizie de vânzare cu amănuntul a Ikea, testează, potrivit publicației edie, o nouă platformă digitală pentru articole second-hand în Madrid și Oslo. Platforma va fi testată până la finalul anului.
„Deja astăzi, 10% din piața de mobilă second-hand pentru casă este formată din produse Ikea. Cu această platformă vedem posibilități de a simplifica și de a îmbunătăți experiența atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători”, a declarat Jesper Brodin, directorul executiv al Ingka Group.
Platforma pilot este gratuită și permite utilizatorilor să primească prețuri recomandate, fotografii profesionale și măsurători precise pentru produsele de mobilier. În prezent, piața globală a mobilierului second-hand este proiectată să crească cu 6,4% în 2024.
La începutul acestui an, Ikea a confirmat o creștere semnificativă pentru ofertele de reutilizare și reparare a produselor Ingka Group.
La nivel global, de două ori mai mulți clienți au utilizat serviciul său de cumpărare și revânzare în 2023 decât în 2022. Acest serviciu a atras mai mult de 211 000 de clienți anul trecut. În plus, clienții au achiziționat soluții de reparații pentru 45,1 milioane de produse în 2023, față de 42,6 milioane în 2022. În prezent, produsele Ikea reprezintă 10% din piața mobilierului second-hand.
Ikea își propune să devină o afacere complet circulară până în 2030 și a încheiat un parteneriat cu Fundația Ellen MacArthur pentru a contribui la realizarea acestui obiectiv.