Companii responsabile față de mediu și oameni

SGR, după 1 an de implementare: Românii au returnat peste 3 miliarde de ambalaje

Peste trei miliarde de ambalaje cu simbolul SGR au fost colectate în primul an de la lansarea Sistemului Garanţie-Returnare, a anunţat RetuRo, administratorul sistemului.

„La 12 luni de la lansarea acestui program naţional, rezultatele confirmă succesul sistemului, cu peste trei miliarde de ambalaje SGR returnate de consumatori până în prezent, revoluţionând gestionarea deşeurilor de ambalaje şi motivând cetăţenii să contribuie la protejarea mediului. Încă de la lansare, Sistemul de Garanţie-Returnare a înregistrat rezultate în creştere de la o lună la alta. În octombrie a.c., SGR a atins un nou record, cu o rată lunară de colectare de 84%, în creştere faţă de septembrie (80%) şi august (78%). Până în prezent, RetuRO a predat către reciclatori peste 200.000 de tone de ambalaje sortate şi procesate în centrele RetuRO din ţară, stimulând industria reciclării şi susţinând reintegrarea materialelor pentru ambalaje în circuitul economic”, se arată în comunicatul transmis Agerpres.

Potrivit sursei citate, pentru a finanţa implementarea şi dezvoltarea SGR, compania a contractat, în vara anului 2023, un credit verde în valoare de 85 de milioane de euro, garantat de către producătorii-acţionari prin garanţii corporative.

În 2024, RetuRO a investit 60 milioane de euro din bugetul alocat exclusiv pentru investiţii în dezvoltarea infrastructurii pentru a susţine operaţiunile sistemului: o reţea de şapte centre operaţionale de numărare şi sortare a ambalajelor SGR, amplasate strategic în ţară – în judeţele Prahova, Dolj, Bacău, Braşov, Cluj, Ilfov şi Timiş, cu o capacitate anuală de procesare de peste 7 miliarde de ambalaje. Totodată, planurile de extindere a centrelor regionale presupun deschiderea a alte două unităţi, în următoarele luni.

„Pe lângă contribuţia la un mediu mai curat, RetuRO SGR a creat peste 800 de joburi verzi, la nivel naţional, atât prin intermediul operaţiunilor desfăşurate în sediul central, cât şi în cadrul centrelor sale regionale, contribuind în mod semnificativ la dezvoltarea socială şi economică a comunităţilor locale. Întregul sistem are, însă, un impact mult mai mare asupra pieţei muncii, deoarece implică numeroşi furnizori terţi care recrutează personal dedicat funcţionării SGR. Astfel, SGR are un impact indirect în diverse industrii, precum logistică, transport sau sectorul reciclării. Implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare a generat şi o schimbare culturală semnificativă, bazată pe un comportament mai responsabil faţă de mediu şi o preocupare pentru reutilizarea resurselor prin reciclare. Astăzi, aproape toţi românii cunosc acest sistem, iar peste 60% returnează ambalaje în mod regulat, potrivit celui mai recent studiu de piaţă realizat de Kantar pentru RetuRO”, precizează compania.

România a fost cea de-a 11-a ţară din Europa care a implementat un sistem de tip SGR, după Norvegia, Danemarca, Germania, Belgia, Islanda, Estonia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia şi Lituania.

Share this article
Prev Post

ScoalaECO.ro, platformă online de auto-evaluare a școlilor după performanțele de mediu

Next Post

Secom Healthcare Group publică al 2-lea raport de sustenabilitate. Performanțele companiei în 2022-2023 și planurile de viitor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next