Companii responsabile față de mediu și oameni

Interzicerea defrișărilor și dublarea suprafețelor împădurite, văzute de români printre cele mai urgente probleme de sustenabilitate

Reveal Marketing Research, în colaborare cu Kaufland România, Heidelberg Materials România și Valorem, a realizat cea de a 3-a ediție a barometrului anual despre comportamentele și așteptările consumatorilor referitoare la sustenabilitate, urmărind modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiile similare desfășurate în ultimii doi ani.

Interesul pentru sustenabilitate este în creștere, iar abordarea problemelor de sustenabilitate necesită un efort colectiv

Studiul evidențiază o creștere semnificativă a interesului față de subiectul sustenabilității, procentul celor care consideră acest aspect important pentru români urcând la 58% în 2024, comparativ cu 36% în 2023.

Această evoluție accelerată poate fi atribuită și implementării Sistemului de Garanție Returnare (SGR), care a stimulat conștientizarea impactului acțiunilor individuale asupra mediului.

Principalele soluții identificate pentru abordarea problemelor de sustenabilitate ale societății actuale se concentrează pe trei direcții esențiale: schimbarea comportamentului individual (74%), ajustarea atitudinii și politicilor guvernelor (73%) și creșterea producției de energie verde (72%).

Aceste date reflectă faptul că tranziția către un model sustenabil necesită un efort colectiv, susținut atât de schimbări la nivel individual, cât și de inițiative instituționale și progrese tehnologice.

Referitor la rolul inovațiilor în abordarea problemenlor de sustenabilitate, 65% dintre români cred că inovațiile tehnologice vor aduce soluții semnificative pentru problemele actuale de sustenabilitate din societate.

Industria alimentară și a băuturilor (20%) și comerțul cu amănuntul (15%) sunt percepute ca fiind cele mai implicate sectoare în practici sustenabile

În percepția românilor, industria alimentară și a băuturilor (20%), comerțul cu amănuntul (15%) și industria energiei (13%) sunt considerate cele mai implicate sectoare în practici sustenabile.

Pe de altă parte, industria sustenabilă (reciclare, colectarea deșeurilor etc.) înregistrează o scădere semnificativă de la 17% în 2023 la 6% în 2024. Această  modificare subliniază necesitatea unor transformări reale și vizibile în toate industriile.

Televiziunea (61%) și rețelele sociale (43%) continuă să fie principalele surse de informare despre sustenabilitate

42% intre români respondenți se autoevaluează ca fiind bine informați cu privire la tema sustenabilității, procentul fiind în creștere cu 10% față de anul precedent​. Maturii fără parteneri (50%), urmați de bărbați (46% comparativ cu 38% în cazul femilor) se consideră într-o pondere mai mare informați cu privire la sustenabilitate.

Studiul arată că televiziunea (61%) și rețelele sociale (43%) continuă să fie principalele surse de informare despre sustenabilitate.

Cu toate acestea, în 2024 se observă o ușoară scădere a utilizării surselor tradiționale de informare, televiziunea înregistrând o scădere de la 66% în 2023 la 61%, iar radio-ul de la 22% în 2023 la 17%.

Și în 2024 românii vor mai multă implicare din partea companiilor pentru a încuraja comportamentul responsabil al populației 

36% dintre români declară că încearcă să consume cât mai sustenabil, aceasta fiind o preocupare constantă pentru ei, procentul fiind în creștere față de anul trecut (28%).

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare, prețul accesibil (83%) rămâne cel mai important atribuit atunci când românii aleg un produs .

În plus, se observă o creștere a procentului celor care citesc informațiile de pe eticheta unui produs și refuză să-l cumpere dacă nu promovează consumul sustenabil (30%), comparativ cu 2023 (25%).

În 2024, românii consideră că încurajarea colectării deșeurilor și reciclării (12%) rămâne o acțiune din partea companiilor care ar stimula un comportament de consum mai responsabil și sustenabil. De asemenea, prețurile mai mici (10%) și promovarea sustenabilității prin educarea populației (9%) ar contribui la un comportament de consum mai sustenabil.

Comparativ cu anii anteriori, în 2024, se observă că acțiunile companiilor au un impact mai mic în determinarea consumatorilor să adopte un comportament responsabil și sustenabil. Singurul factor care a înregistrat o creștere comparativ cu 2023 este reprezentat de prețurile mai mici (+6%) .

Cele mai urgente probleme de sustenabilitate de rezolvat: defrișările (56%) și reciclarea (52%)

Interzicerea defrișărilor (56%), reciclarea tuturor materialelor posibile (52%) și dublarea suprafețelor împădurite (46%) sunt considerate cele mai urgente probleme de sustenabilitate, ce ar trebui să fie rezolvate în următorul an.

Pe de altă parte, în topul acțiunilor pe care respondenții nu le consideră necesare se află eliminarea produselor de origine animală din consum (52%) și scoaterea din uz a mașinilor pe bază de combustibili fosili (27%).

Share this article
Prev Post

UE: Mașinile hibride și electrice au reprezentat 48% din noile înmatriculări în 2023

Next Post

Kronospan investește peste 51 mil. lei în cel mai mare sistem fotovoltaic de acoperiș din România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next