Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland România combate risipa alimentară sprijină comunitățile prin voluntariat și acțiuni de sărbători

În spiritul sărbătorilor, Kaufland România continuă să fie alături de comunitate, desfășurând în luna decembrie o serie de acțiuni speciale dedicate sprijinirii grupurilor vulnerabile, în linie cu cei cinci piloni de CSR ai companiei: responsabilitate pentru mediu, implicare socială, educație, sănătate-sport și cultură.

În Ajunul Crăciunului, la Cantina socială din București, voluntarii vor pregăti 350 de pachete cu preparate tradiționale de Crăciun pentru persoane fără adăpost, vârstnici, familii aflate în dificultate și persoane cu dizabilități. Prin voluntari se vor număra Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova, alături de colegi din cadrul companiei și invitații săi: Cătălin Botezatu, designer vestimentar, Lucian Mândruță, jurnalist, Marius Grigore, General Manager RedBull Romania & Moldova și Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România. Cantina socială inițiată de Kaufland România și Asociația Șansa Ta este un proiect social și de combatere a risipei alimentare ce se adresează familiilor cu venituri mici și persoanelor fără adăpost.

„Pentru noi, la Kaufland România, Crăciunul este mai mult decât o sărbătoare – este o ocazie să descoperim cât bine putem face atunci când ne unim forțele. Implicarea activă a voluntarilor noștri este esențială pe tot parcursul anului, iar prin programele de responsabilitate socială susținem nu doar comunitățile defavorizate, ci și dezvoltarea unei culturi etice și solidare în rândul angajaților noștri. Prin acțiuni dedicate familiilor, copiilor și vârstnicilor care au cea mai mare nevoie de sprijin, demonstrăm că schimbarea începe cu fiecare dintre noi”, a declarat Anna-Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

În parteneriat cu Fundația de Sprijin Comunitar Bacău (FSC), Kaufland a oferit pachete de Crăciun cu alimente de bază și produse de igienă pentru 440 de vârstnici din 9 comune din județul Bacău. Pachetele au inclus și punguțe cu bunătăți pregătite de voluntarii care au acceptat provocarea lansată de Marco Hößl de a dona 30 de secunde pentru a face o faptă bună, în cadrul Creativity4Better 2024 – cea mai mare conferință europeană dedicată creativității în business.

În cadrul aceluiași parteneriat cu FSC Bacău, voluntarii Kaufland au pregătit și cadouri de Crăciun pentru 100 de copii din medii vulnerabile. Cadourile au fost oferite în cadrul serbării de Crăciun de la Clubul cu Lipici din localitatea Slobozia Nouă, județul Bacău. Printre ajutoarele lui Moș Crăciun s-au numărat și campioanele olimpice la canotaj Roxana Anghel și Amalia Bereș, care au inspirat copiii cu povești de la Jocurile Olimpice de la Paris, unde au câștigat medalii de aur.

În perioada 13-15 decembrie, 177 de magazine Kaufland din întreaga țară au participat la Colecta Națională de Alimente. În cadrul inițiativei de solidaritate, clienții Kaufland au putut dona în Cutia cu Fericire produse alimentare neperisabile sau de igienă pentru a susține persoanele în dificultate. Alimentele vor fi donate prin cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente. La ediția precedentă a Colectei, în cele 55 de magazine Kaufland implicate au fost colectate 31,6 tone de alimente, reprezentând peste 63.000 de porții de mâncare.

Concomitent, între 11 și 18 decembrie, în magazinul Kaufland Barbu Văcărescu s-a derulat o colectă de cadouri pentru copii, iar jucăriile, hainele și dulciurile donate vor ajunge la 200 de copii din județele Bacău, Brăila, Teleorman, Prahova, Călărași, Satu Mare, Dolj, Dâmbovița, Ialomița și Brașov. Acțiunea s-a desfășurat în parteneriat cu Asociația Aura Ion și Asociația Maria Holtzhauser.

Kaufland România se implică activ în proiecte de responsabilitate socială cu impact semnificativ și de durată în comunitățile în care compania este prezentă. Între martie 2023 și februarie 2024, compania a susținut și implementat peste 113 de proiecte de educație, mediu, social, cultură, sport și sănătate. În anul financiar 2023, Kaufland a încheiat parteneriate cu 80 ONG-uri din țară și a investit aproape 10 milioane euro în comunitate.

Share this article
Prev Post

EPA aprobă planul istoric al Californiei, cea mai mare piață auto americană, pentru tranziția la vehicule cu emisii zero

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next