Ziua Pământului. România, în Cartea Recordurilor cu un Tricou de Uriaș din material textil creat din 250.000 de PET-uri reciclate

De Ziua Internațională a Pământului, sărbătorită astăzi, 22 aprilie, Kaufland România și Asociația 11even, cu sprijinul Federației Române de Rugby, au doborât recordul pentru „Cel mai mare tricou din lume”, înscris în Guinness World Records. Tricoul de Uriaș este realizat exclusiv din material textil din plastic reciclat, provenit în urma valorificării a peste 250.000 PET-uri. Recordul a fost omologat sâmbătă, pe Stadionul „Arcul de Triumf” din București, după ce Tricoul de Uriaș a fost măsurat de o echipă de ingineri topografi și verificat în baza unor criterii stricte de către un reprezentant Guinness World Records.

Tricoul de Uriaș cântărește circa 4 tone și are dimensiuni similare cu ale unui teren de rugby, măsurând 108,96 metri lungime și 73,48 metri lățime. Pentru fabricarea, transportul, manipularea și desfășurarea tricoului, au fost implicați croitori, transportatori profesioniști și peste 150 de voluntari.

Tricoul are pe el un model reinterpretat al drapelului național, un brâu tricolor, model care este folosit pe echipamentul oficial al echipei de rugby a României.

„Suntem mândri că am reușit să doborâm acest record mondial și să promovăm, totodată, reciclarea și sustenabilitatea. Alături de clienții și partenerii noștri, am confirmat, încă o dată, că implicarea noastră comună poate face diferența. Ne dorim ca acest proiect să inspire și să încurajeze oamenii să recicleze mai mult și să aibă grijă de mediu”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

„Mă bucur că facem parte din acest proiect și oficial, de astăzi înainte, cel mai mare tricou din lume este cel al naționalei de Rugby a României. Împreună cu cluburile noastre de juniori din toată țara am reciclat sticle de plastic pentru a ajuta la realizarea acestui tricou și mai mult, cred că am fost niște buni ambasadori ai reciclării. Suntem extrem de mândri că tricoul nostru înnobilat cu chimirul (brâul) tradițional va intra de astăzi în Cartea Recordurilor. FRR acordă o atenție deosebită inițiativelor sociale, mai ales cu impact pe mediu, iar de-a lungul timpului ați fost martori și parteneri cu noi în diverse astfel de inițiative. De la împăduriri, la campanii de reciclare și așa mai departe. Mai mult, tricourile de Cupa Mondială de anul acesta vor merge pe aceeași linie ele fiind fabricate din plastic reciclat. Le mulțumim partenerilor de la Kaufland pentru implicare și sperăm să mai bifăm împreună și alte evenimente de acest gen.”, a spus Alin Petrache, președinte al Federației Române de Rugby.

Prin campania Tricou de Uriaș, organizatorii și-a propus promovarea unui comportament ecologic, iar cetățeni din toată țara au răspuns pozitiv invitației la reciclare. Între 1 și 22 martie, peste 500.000 PET-uri au fost colectate la automatele din magazinele Kaufland, dublul cantității necesare pentru realizarea tricoului.

Inițiativa Tricou de Uriaș a fost concepută de la bun început pe principii sustenabile, având ca obiective încurajarea colectării separate și revalorificarea deșeurilor din plastic. Astfel, din materialul folosit pentru Tricoul de Uriaș, vor fi produse peste 12.000 de tricouri de adulți și copii. Majoritatea vor fi donate pe parcursul anului în cadrul evenimentelor Bucurie în Mișcare, unul dintre cele mai importante programe de promovare a mișcării de masă din România, organizat de Asociația 11even, cu sprijinul Kaufland România. De asemenea, o parte dintre tricouri va fi folosită ca echipament pentru mai multe cluburi sportive din țară, în principal de rugby.

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Ziua Pământului. Românii se implică din ce în ce mai mult în acțiuni voluntare de împădurire și ecologizare (Studiu IRES)

Next Post

Studenții de la Universitatea Babeș-Bolyai au câștigat finala globală a SAS Curiosity Cup cu un proiect ce analizează situația defrișărilor din Munții Carpați

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next