Companii responsabile față de mediu și oameni

Ambiția PepsiCo: peste 2.800.000 ha de teren cultivate în armonie cu natura până în 2030

În 2021, gigantul american PepsiCo s-a angajat, ca parte a strategiei sale climatice (“pep+”), să susțină implementarea agriculturii regenerative de către fermieri parteneri pe aproape 2.900.000 hectare, iar ingredientele sale principale să provină 100% din surse sustenabile, până la finalul decadei.

Pepsi s-a alăturat campaniei UN ”Business Ambition for 1.5C” în 2021, cu obiectivul ca până în 2030 să-și reducă cu 75% emisiile absolute de gaze cu efect de seră (GES) asociate Scopului 1 și 2 și cu 40% emisiile de GES asociate Scopului 3. Emisiile caracteristice Scopului 1 sunt emisii generate de activitățile deținute sau controlate direct de o companie. Emisiile Scopului 2 sunt emisii indirecte pentru care este responsabilă o companie atunci când utilizează energia achiziționată de la un furnizor de energie. Emisiile din Scopul 3 sunt toate celelalte emisii indirecte care apar de-a lungul lanțului valoric și care nu țin de controlul direct al organizației.

Pariul făcut de Pepsi în privința agriculturii regenerative se dovedește a fi unul nu tocmai ușor. În primele 12 luni de la debutul programului, Pepsi raporta 139.000 de ha de teren cu practici agricole centrate pe protejarea și regenerarea sistemelor naturale. Dar Jim Andrew, directorul de sustenabilitate PepsiCo, spune că această transformare fundamentală a businessului, ca orice progres, nu are cum să nu fie lentă la început. „Comunitatea agricolă abia începe să zgârie suprafața acestei practici, (dar) este o zonă care va crește clar în timp” spune Andrew, citat de Reuters.

Pentru a accelera acest proces, compania a creat o rețea de 72 de „ferme demonstrative” în întreaga lume. Conceptul de bază este clasic: fermierii locali fac vizite de studiu la fața locului pentru a vedea cum funcționează agricultura regenerativă, „iau notițe” și se întorc  acasă unde pun în practică ceea ce au învățat.

PepsiCo oferă totodată programe de formare pentru fermieri prin alianțe cu parteneri experți. Andrew citează un astfel de program pentru femeile fermiere din India. Livrat în parteneriat cu agenția de dezvoltare a SUA, USAID, cursul dezvoltă abilități agroeconomice care sunt „cu adevărat micro, cu adevărat practice”, dar promit un „impact mare”. Iar pentru a-i stimula și mai mult, PepsiCo îi susține pe fermieri cu împrumuturi și granturi care să le acopere parțial costurile inițiale de implementare.

În luna septembrie a acestui an, PepsiCo a anunțat, de asemenea, un parteneriat comercial strategic cu ADM, lider global în agricultură și nutriție sustenabilă, pentru dezvoltarea agriculturii regenerative pe aprox. 810.000 ha de teren în America de Nord.

Agricultură care, în general, spune Andrew, funcționează, dând exemplul mai multor fermieri din India care și-au crescut randamentul cu aproape 7% și ale căror venituri au crescut și ele cu 55 de dolari/aprox. 0,40 ha.

În paralel, PepsiCo sprijină accelerarea startup-urilor inteligente în domeniul climatic. Relevante sunt parteneriatele cu inovatori tech, precum CCm Technologies, din UK, prin care cojile de cartofi sunt transformate de Pepsi în îngrășăminte naturale pentru fermierii parteneri, și N-Drip, un start-up specializat în irigare, cu sediul central în Israel.

Eforturile PepsiCo în direcția agriculturii regenerative trebuie însoțite și de o comunicare pe măsură în rândul consumatorilor, mai ales dacă produsele derivate și evidențiate la raft ar putea avea un preț premium.

Andrew dă exemplul Frito-Lay, care folosește într-o fază pilot un cod QR pe ambalajul brandului de chipsuri Lay. Consumatorii pot scana codul pentru detalii despre traseul produsului până la raft, unde și cum sunt făcute ingredientele produsului. Este o încercare de a-i conecta pe cumpărători cu ceea ce consumă și de a-i face conștienți că alegerile lor au impact, spune Andrew.

Directorul de sustenabilitate PepsiCo este însă precaut vizavi de utilizarea acestui sistem de garantare pe ambalajele produselor sustenabile, mai ales în cazul celor derivate din agricultura regenerativă. Certificările de acest fel sunt un pas în direcția corectă, dar adesea nu oferă până la capăt garanția livrării de rezultate măsurabile, spune Jim Andrew.

Share this article
Prev Post

Scădere alarmantă în ultima lună a nivelului apei lacurilor din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării

Next Post

8,3 tone de deșeuri colectate în cadrul initiațivei România Limpede, lansată de Lidl

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next