Companii responsabile față de mediu și oameni

8,3 tone de deșeuri colectate în cadrul initiațivei România Limpede, lansată de Lidl

În perioada 1 – 7 septembrie 2022, în cadrul programului România Limpede, Lidl România împreună cu Mai Mult Verde, WWF România și ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) au organizat o serie de acțiuni de igienizare și colectare a plasticului de la Dunăre, precum și acțiuni de educare și conștientizare în 4 orașe de la malul Dunării. Astfel, cu ajutorul a peste 330 de voluntari, au fost colectate 8,3 tone de deșeuri, dintre care 5,4 tone de plastic.

Inițiativa România Limpede a fost demarată în cadrul programului de colectare a plasticului de pe Dunăre, River Cleanup Collective @Dunăre, lansat de grupul Schwarz anul acesta, și care a avut loc simultan în țările riverane fluviului, unde Grupul este prezent.

Mai Mult Verde a coordonat 9 acțiuni de ecologizare pe cursul fluviului, de la intrarea în țară până în apropierea punctului de vărsare, în orașele Baziaș, Orșova, Turnu Măgurele, Giurgiu, Oltenița, Călărași, Cernavodă, Brăila și Galați. La aceste acțiuni au participat peste 300 de voluntari, care au colectat în total 8,1 tone de deșeuri, dintre care 5,3 tone de plastic.

WWF România a coordonat o acțiune de ecologizare maraton în Mahmudia, pe malul drept al brațului Sfântul Gheorghe, la care au participat autoritățile locale, precum și 20 de voluntari, care au strâns peste 160 kg de deșeuri, dintre care peste 150 de kilograme de plastic.

Pentru a crește gradul de conștientizare a impactului pe care îl au deșeurile de plastic în natură, ASAP a coordonat o serie de workshop-uri în patru orașe de la malul Dunării, în Giurgiu, Călărași, Brăila și Galați. În cadrul acestor workshop-uri, participanții au învățat cum să spele corect plasticul, folosind deșeurile colectate de pe malurile și din apele fluviului de către voluntarii coordonați de Mai Mult Verde. Plasticul a fost folosit apoi pentru realizarea a 200 de obiecte utile traiului de zi cu zi.

„Misiunea noastră în sustenabilitate este de a acționa pentru un viitor mai bun, prin fapte concrete. Programul România Limpede a fost un maraton de 7 zile de acțiuni de ecologizare și workshop-uri, care ne-a demonstrat și de data aceasta că împreună reușim să contribuim la un mediu mai curat, fără deșeuri. Cu această ocazie, dorim să le mulțumim atât colegilor noștri care au participat la acțiunile de ecologizare, cât și voluntarilor și ONG-urilor cu care am colaborat pentru România Limpede și cu care avem deja în desfășurare programe cu impact pe termen lung în ceea ce privește protejarea mediului”, a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR, Lidl România.

Demersurile Lidl România în privința reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în REset Plastic, strategia internațională din domeniul plasticului a Grupului Schwarz. River Cleanup Collective @Dunăre, programul de colectare a plasticului în țările riverane Dunării, face parte din această strategie.

Toate măsurile implementate de Lidl România în ceea ce privește protejarea mediului și combaterea poluării cu plastic sunt disponibile în rapoartele de sustenabilitate publicate de companie pe www.corporate.lidl.ro.

Despre Lidl

Parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, Lidl este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Share this article
Prev Post

Ambiția PepsiCo: peste 2.800.000 ha de teren cultivate în armonie cu natura până în 2030

Next Post

ES-30, avionul cu emisii zero, va fi lansat pe piață în 2028. Air Canada și Saab, printre investitori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next