Companii responsabile față de mediu și oameni

ASR și Lidl lansează de Ziua sustenabilității în România un apel de conștientizare și acțiune comună pentru combaterea schimbărilor climatice

Ambasada Sustenabilității în România (ASR) anunță că următorii 7 ani sunt esențiali pentru viitorul Pământului. Astfel, cu ocazia Zilei Sustenabilității în România, o inițiativă organizată în parteneriat cu Lidl România, ASR lansează un apel la conștientizare și acțiune comună pentru combaterea schimbările climatice, care, alături de pierderea biodiversității și poluare, reprezintă unul dintre factorii ce cauzează tripla criză planetară cu care omenirea se confruntă în prezent.

Potrivit cronometrului climatic disponibil pe site-ul www.ziuasustenabilității.ro, la ratele actuale de emisii de gaze cu efect de seră (GES), suntem la mai puțin de șapte ani din „bugetul de carbon” global, ceea ce oferă două treimi șanse de a rămâne sub pragul critic de 1,5°C de încălzire globală. Peste acest punct critic, schimbările climatice vor fi inevitabile și imprevizibile.

Asistăm și la un proces accelerat de deșertificare, în special în zonele de sud și est ale țării, din cauza lipsei ploilor. În acest moment, zona numită „Sahara României” se întinde deja pe cel puțin 100.000 de hectare din Dolj, adică 6% din suprafața județului. Și zonele tradițional cu zăpădă sunt afectate de schimbările climatice. În anumite regiuni se estimează reduceri de până la 80% a grosimii stratului de zăpadă către finalul acestui secol, adică mai puțină zăpadă naturală, ceea ce va afecta turismul hibernal în România, cu impact negativ direct asupra economiei locale.

„Ziua Sustenabilității în România este despre schimbare. Avem nevoie să ne schimbăm modul de a trăi și de a folosi produse și servicii. Companiile responsabile și Uniunea Europeană accelerează tranziția către modelul economic care ne va ajuta să trăim într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă. Pentru a susține aceste eforturi, este nevoie ca noi, consumatorii, să alegem produsele și serviciile, fiind atenți și la impactul pe care acestea le au asupra mediului și, implicit, asupra sănătății noastre. Dincolo de eforturile organizațiilor, atâta timp cât nu există cerere, nu va apărea nici oferta. Cumulate, alegerile noastre individuale mai sustenabile au puterea de a remodela lumea în care trăim și pe care o vom lăsa moștenire generațiilor viitoare. 27 octombrie este ziua în care discutăm. În tot restul anului, acționăm,” a declarat Dragoș Tuță, Președinte și Fondator Ambasada Sustenabilității în România.

„Protejarea climei, alături de protejarea biodiversității și a resurselor sunt subiecte foarte importante pentru noi, în contextul în care schimbările climatice pun în pericol întreaga Planetă. De aceea, ne-am propus să ne aducem contribuția la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES).Dacă este să ne oprim la un singur exemplu, putem vorbi despre operarea unor magazine prietenoase cu mediul – magazinele Lidl din țară dispun de sisteme de iluminare cu LED, o tehnologie eficientă din punct de vedere energetic, precum și de sisteme de recuperare a căldurii integrate în instalațiile de climatizare”, a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.

Site-ul www.ziuasustenabilitatii.ro reunește o serie de soluții pe care orice actor din societate le poate implementa pentru a-și reduce amprenta de carbon și încetini astfel cronometrul climatic: consum responsabil de resurse (de la apă până la mâncare), tranziția la economie circulară, investiții în energie verde, dezvoltarea de lanțuri valorice verzi în mediul privat, creșterea procentului de achiziții publice verzi, prioritizarea și susținerea investițiilor în sectorul de cercetare dedicat soluțiilor bazate pe natură, creșterea procentului de credite verzi pentru susținerea tranziției la afaceri cu emisii scăzute de carbon etc. De asemenea, tot pe site-ul campaniei, există o secțiune dedicată argumentelor științifice ce confirmă urgența climatică, dar și o secțiune ce explică schimările climatice pe înțelesul tuturor, dezvoltată în parteneriat cu rețeaua de cercetători de la InfoClima.

Share this article
Prev Post

Rottaprint: industria FMCG se poziționează pe primul loc în ceea ce privește cererea pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul

Next Post

OMV Petrom și Flip.ro oferă o nouă viață terminalelor mobile destinate casării

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next