Companii responsabile față de mediu și oameni

Raportul de sustenabilitate Lidl 2021cuprinde măsurile luate pentru reducerea cantității de plastic, a emisiilor, combaterea risipei alimentare și conservarea resurselor

Lidl România a publicat măsurile luate pentru crearea unui viitor mai bun, prin lansarea celui de-al cincilea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2021 – 28 februarie 2022.

Raportul este structurat pe cele 4 domenii de responsabilitate Lidl: 1. Resurse, 2. Lanțul de aprovizionare, 3. Operațiuni, 4. Clienți. De la investiții în dezvoltarea producătorilor locali, măsuri de reducere a cantității de plastic puse în circulație, de reducere a emisiilor provenite din activitatea de transport, și până la creșterea portofoliului de produse sustenabile sau investiții în dezvoltarea profesională a angajaților, cel de-al cincilea raport de sustenabilitate Lidl România este o radiografie a investițiilor retailerului în dezvoltarea durabilă.

Principalele rezultate înregistrate în cel de-al cincilea raport de sustenabilitate Lidl România, pe domenii de responsabilitate, sunt:

RESURSE

Materii prime sustenabile și acțiuni de susținere a producătorilor în cultivarea sustenabilă a materiilor prime.

Toate produsele marcă proprie ce conțin cacao au în proporție de 100% cacao certificată de Rainforest Alliance, Fairtrade, Fairtrade Cacao Program și Bio.

LANȚ DE APROVIZIONARE

Reducerea emisiilor poluante în activitățile de transport

Lidl colaborează cu furnizori care au în flota de transport marfă primul camion 100% electric din România. ​Mai mult, încă din 2020, 100% din camioanele de transport marfă sunt echipate cu motoare Euro 5 și Euro 6.

Reducerea cantității de plastic puse în circulație

  • Prin înlocuirea caserolelor pentru peste 70 din produsele din carne proaspată de la furnziori români, Lidl a redus cantitatea de plastic folosită cu 200 de tone, iar cea de absorbant cu 49 de tone, noile ambalaje putând fi colectate cu celelalte deșeuri din plastic și reciclate în proporție maximă. ​
  • Un număr de 3 produse de carne de vită sunt ambalate în carton plat (flatboard), în loc de caserolă plastic, ceea ce reprezintă o reducere de 36% a cantității de plastic pe acest segment.

OPERAȚIUNI

Protecția mediului – Eficientizarea activităților de transport pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului

  • Numărul de mașini mild hybrid reprezintă 20% din flota de transport Lidl, în anul 2021. Obiectivul este ca până la finalul anului financiar 2022, 55% din parcul actual să fie compus din mașini cu motoare mild hybrid.

Protecția mediului – Recuperarea deșeurilor

  • 768,7 tone de produse alimentare care nu au putut fi donate, au fost direcționate pentru a fi folosite la o stație de biogaz, evitând astfel să devină deșeuri menajere.
  • 92 dintre magazinele Lidl erau dotate la finalul anului financiar 2021 cu aparate de colectare selectivă automată.
  • Peste 53.520 tone de deșeuri reciclabile au fost trimise la centrele de reciclare. Printre materialele care au fost colectate de companie, în cadrul rețelei, au fost folie și plastic, carton și hârtie, fier, lemn, baterii și deșeuri provenite din echipamente electronice și electrice.

Conservarea resurselor – Eficientizarea consumului și utilizarea de energie verde

  • 98% din energia electrică provine din surse regenerabile.
  • La finalul anului financiar 2021, 44% dintre magazinele Lidl erau monitorizate la distanță pentru consumul de apă.
  • Conform certificatului emis de CHEP, prin serviciul de folosire în comun a paleților reutilizabili, Lidl a contribuit la: salvarea de la tăiere a 793 de copaci (peste 23% mai mult față de anul anterior), reducerea gradului de poluare cu 1.051.947 kg eCO₂ (peste 31% mai mult față de anul anterior) și la reducerea cantității de deșeuri cu 85.584 kg (peste 18% mai mult față de anul anterior).​

Extinderea sustenabilă a rețelei de magazine

  • Toate cele 29 de magazine deschise în ciclul curent de raportare au fost dotate cu stații de încărcare a mașinilor electrice.
  • Lidl a montat panouri fotovoltaice pe 5 noi magazine, iar angajamentul său este ca această practică să fie continuată în cazul tuturor magazinelor nou deschise, care permit din punct de vedere tehnic montarea panourilor.

Combaterea risipei alimentare

  • Lidl a donat 530 de tone de produse alimentare, 208 de tone de produse nealimentare și 470 de tone de hrană pentru animale către rețeaua Băncilor pentru Alimente din România și către ONG-uri care adminisarează adăposturi pentru animale.

CLIENȚI

Investiții în societate Pentru un viitor mai bun – Valoarea investițiilor sociale a fost de peste 35.000.000 de lei, în programe de protejare a mediului, educație, dezvoltarea serviciilor de urgență, în dezvoltarea comunităților și parteneriate strategice.

Susținerea producătorilor locali și creșterea prezenței produselor românești la raft

  • 65 milioane euro este valoarea produselor exportate de furnizorii români către magazinele Lidl din Europa, cu 16% mai mult decât anul precedent (56 milioane de euro). ​
  • 129.098 tone de legume și fructe produse local au fost disponibile la raft (față de 118.635 tone în anul financiar trecut).
  • 67% dintre produsele din Piața Lidl au provenit de la furnizori locali în vârf de sezon (iulie-august 2021).
  • 3.249 de articole românești se află în întreg sortimentul Lidl, de asemenea în creștere cu 5% decât în anul precedent.​

Raportul de sustenabilitate Lidl poate fi consultat aici.

Share this article
Prev Post

Romania CST Index, ediţia a VII-a. Rezultatele ranking-ului sustenabilității corporative pentru 2021

Next Post

Sustainable Futures a lansat ‘Creating Sustainable Futures Together’

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next