Companii responsabile față de mediu și oameni

Cum și cât a investit Lidl România pentru mediu în anul financiar 2021

Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, în anul financiar 2021 (1 martie 2021 – 28 februarie 2022), Lidl România a investit peste 35 milioane de lei, pentru dezvoltarea durabilă a societății românești. Retailerul a susținut programe strategice din patru domenii de responsabilitate socială: educație, protecția mediului, servicii de urgență și programe strategice pentru dezvoltarea comunităților – aliniate la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Compania a sprijinit peste 90 de ONG-uri cu proiecte ce răspund unor nevoi acute identificate în comunitățile locale, de la creșterea calității învățământului din mediiile defavorizate și perfecționarea cadrelor didactice de la nivel național, până la educație pentru protecția mediului și combaterea poluării cu plastic a naturii.

Pentru un viitor mai bun este motto-ul și viziunea care ne ghidează în strategia noastră de responsabilitate socială, iar faptul că a mai trecut un an în care vedem cum împreună cu partenerii noștri din societatea civilă am mai făcut câțiva pași importanți în obținerea binelui pe care îl dorim generațiilor viitoare ne confirmă că faptele noastre au avut impactul pozitiv pe care ni l-am propus.  Ne dorim ca responsabilitatea să devină un mod de a gândi și de acționa pentru fiecare dintre noi, pentru că încă mai sunt multe provocări de rezolvat în societatea noastră, dar știm că avem alături de noi oameni care continuă să creadă în puterea faptelor concrete, lucru pentru care le mulțumim”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România

13,6 milioane de lei alocate în vederea combaterii și prevenirii poluării cu plastic și a reducerii risipei alimentare

Pentru a susține combaterea și prevenirea poluării cu plastic, Lidl România a investit peste 11,7 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, sumă care s-a concretizat în 2021 astfel: 

  • Programul ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), de colectare separată a deșeurilor reciclabile a fost implementat în 15 municipii reședință de județ din țară și în 4 sectoare din București (sectoarele 1, 2, 3 și 6). Aproape 550.000 de elevi beneficiază de sistemul de colectare selectivă din aproape 1.000 de școli înscrise, la nivel național. Proiectul este într-o permanentă extindere și își propune să ajungă în toate reședințele de județ în următorul an școlar;
  • Peste 44 de tone de deșeuri au fost colectate din apele Dunării și ale afluenților săi, cu ajutorul a 3.400 de voluntari, și alte 16 tone de deșeuri au fost colectate prin intermediul a 4 bariere plutitoare instalate pe râurile Cerna, Jiu, Olt și Buzău, contribuind la combaterea poluării cu plastic, de la începutul programului Cu Apele Curate, în 2019. Totodată, în cadrul grantului Cu Apele Curate, Lidl România a finanțat încă 15 inițiative ale unor ONG-uri, pentru a putea demara programe locale de combatere și prevenire a poluării cu plastic; 
  • Prin activitățile Patrulei Zero Plastic, coordonată de WWF (World Wildlife Fund), voluntarii au reușit să acopere peste 1500 de kilometri în Delta Dunării și să colecteze peste o tonă de plastic. Totodată, Patrula a reușit să crească gradul de informare și educare a comunităților și turiștilor privind pericolul ecologic al plasticului. 

Pentru reducerea risipei alimentare, în anul financiar 2021, Lidl România a contribuit cu peste 1,8 milioane de lei, sprijinind atât financiar, cât și prin donații de produse dezvoltarea rețelei naționale de Bănci pentru Alimente. În prezent, există Bănci pentru Alimente în București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați. 

8,5 milioane de lei alocate programului Fondul pentru un viitor mai bun în comunități pentru acordarea de micro-granturi nerambursabile pentru inițiative comunitare de protecție a mediului și educație

Cea de a doua ediție a programului s-a adresat inițiativelor din 5 orașe: Bacău, Baia Mare, Constanța, Ploiești, Timișoara. În total, 35 de proiecte din domeniile educație și protecția mediului au fost alese pentru a răspunde concret nevoilor comunităților. Printre acestea se numără și câteva proiecte implementate în premieră sau care au surprins prin atractivitate și interes comunitățile cărora li s-au adresat: prima piesă de teatru de animație jucată și pusă în scenă de adolescenți cu scenografie din materiale reciclabile din Bacău, primul proiect de compostare cu 3 puncte în Baia Mare și primul proiect de ”citizens science” cu puncte de observaţie pe canalul Bega din Timișoara. 

Totodată, în 2021, Lidl și-a continuat parteneriatele strategice cu Ambasada Sustenabilității și Code for Romania și a început să susțină proiectele Asociației Zi de Bine. Organizația, cu sprijinul retailerului și al celorlalți doi parteneri strategici, a implementat 12 proiecte la nivel național, inclusiv de protecția mediului.

Share this article
Prev Post

Analiză EY: economia circulară devine parte din definiția viitorului în business

Next Post

Obiectiv PepsiCo pentru 2030: extinderea practicilor de agricultură regenerabilă pe 2,8 milioane ha

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next