Agenția The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a 7-a ediție a ranking-ului Romania Corporate Sustainability & Transparency Index (CST Index), o analiză complexă, unică în România, prin care sunt evaluați indicatorii de sustenabilitate ai companiilor din perspectiva nivelului de performanță și transparență în domenii precum schimbări climatice, politici privind diversitatea și anticorupția, responsabilitatea față de angajați, marketing responsabil sau lanț valoric.
Ranking-ul își propune să fie un instrument util atât pentru mediul privat, cât și pentru autorități, ONG-uri sau diverse comunități. Rezultatele index-ului pot fi utilizate pentru elaborarea unui roadmap care să ajute la creșterea performanței privind sustenabilitatea corporativă, pentru benchmarking la nivel de industrie sau top performers, sau pentru asigurarea alinierii strategiei corporative la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă.
Pentru realizarea acestui index au fost analizate peste 750 de companii, în primul rând companiile din România care au peste 500 de angajaţi, dar și alte companii mai mici care au publicat rapoarte de sustenabilitate.
Distincții oferite companiilor:
- Gold Level Recognition: Kaufland România, Coca-Cola HBC România, CEZ România, Raiffeisen Bank, HeidelbergCement România, Banca Transilvania, Greenpoint, Autonom, Romstal, Telekom România, Lidl România, Romgaz şi PENNY România.
- Silver Level Recognition: Secom, Teraplast.
- Bronze Level Recognition: Transelectrica, Groupama, Profi Romania.
La momentul anunţării rezultatelor, în Romania se publicaseră puţin peste 60 de rapoarte de sustenabilitate, aferente anului 2021. Companiile care nu au raport de sustenabilitate publică în general informaţii despre standardele ISO referitoare la mediu şi sistemul de management al sănătății și siguranței în muncă, politica privind diversitatea şi anticorupţia.
Evaluarea din spatele ranking-ului Romania CST Index 2022 pornește de la un scorecard cu 10 categorii și 78 de indicatori de sustenabilitate care se referă atât la strategia și obiectivele de sustenabilitate, cât și la impactul companiilor din punct de vedere economic, de mediu și social. Punctajul final al fiecărei companii se calculează în funcție de ponderi specifice industriei din care fac parte companiile respective. Sunt evaluate informațiile publicate de companii în rapoartele de sustenabilitate, în declarațiile nefinanciare sau pe website-urile corporate, raportate pentru anul financiar 2021, în limba română.