Companii responsabile față de mediu și oameni

Rottaprint: industria FMCG se poziționează pe primul loc în ceea ce privește cererea pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul

Potrivit Rottaprint, cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate anul acesta în industria FMCG, atât din partea brandurilor, cât și a retailerilor. Obiectivul pe care și-l propun companiile pentru viitor este creșterea procentului de materiale sustenabile folosite pentru ambalajele și etichetele produselor lor.  

În prezent, opțiunile ecofriendly care se pot implementa cel mai ușor oferă posibilitatea de reciclare a recipientului după ce este aruncat, în contextul în care reprezintă peste 90% din materialul ambalajului. Pentru ca acest lucru să fie posibil, eticheta trebuie să fie ușor de îndepărtat fie de către consumator, fie de către operatorul de deșeuri, fapt pentru care se solicită adeziv detașabil (removable) la etichete autoadezive sau etichete de tip shrink sleeve (etichetă termocontractibilă) cu perfor sau realizate din materiale care permit colectarea recipientului împreună cu eticheta sleeve.

De altfel, din ce în ce mai mulți clienți optează pentru materiale mai subțiri sau facil de îndepărtat de pe recipient, precum etichetele termocontractibile mai subțiri sau cele perforate, care permit ruperea facilă de pe ambalaj.

În luna iunie a acestui an, compania a anunțat finalizarea implementării proiectului „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul”  în cadrul căruia s-au investit în ultimii trei ani peste 3,7 milioane de euro în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu. Acesta a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014 – 2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”.

„Deși anul acesta accentul s-a pus foarte mult pe disponibilitatea materialelor și pe optimizarea costurilor în contextul în care în industrie au fost creșteri repetate de prețuri la toate componentele pentru etichete și ambalaje flexibile, una dintre direcțiile strategice ale Rottaprint rămâne sustenabilitatea. Ne dorim să reducem la maximum impactul producției asupra mediului înconjurător. Prin urmare, vom continua să ne susținem clienții în a găsi alternative sustenabile potrivite pentru produsele lor, pe care să le promovăm și să le implementăm ca repere în industria noastră. Credem cu tărie că aceasta este direcția pentru toată lumea, nu doar pentru România: produse și soluții sustenabile care să respecte principiile economiei circulare”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.  

La nivelul pieței, compania Rottaprint estimează o creștere a cererii pentru soluțiile prietenoase cu mediul, astfel încât tot amabalajul produsului să îndeplinească cerințele legislative din țara în care urmează să fie distribuit. Printre motivele care susțin această creștere se află reglementările la nivelul Uniunii Europene și faptul că Europa și-a propus să fie primul continent neutru climatic până în 2050, având o economie sustenabilă.

De exemplu, Germania își propune creșterea ratei de reciclare a ambalajelor din plastic de la 58,5% la 63% în 2022, în timp ce Franța are în plan să utilizeze 100% plastic reciclat la nivel național din ianuarie 2025, iar Marea Britanie își propune să ajungă la zero deșeuri de plastic care pot fi evitate până în 2042 și să impoziteze ambalajele din plastic cu un conținut reciclat mai mic de 30% începând cu aprilie 2022.   

În ceea ce privește țările vestice, se observă tendința producătorilor de a se îndrepta către materiale compostabile în mediu controlat sau soluții care să susțină economia circulară. În plus și companiile din România au început să fie mai atente la taxele de mediu care li se impun. Există totuși discrepanțe privind interesul pentru soluțiile de etichetare prietenoase cu mediul, compania înregistrând un procent mai mare de solicitări în țările vestice comparativ cu România.

Share this article
Prev Post

UNICEF: „practic, fiecare copil de pe Pământ” va fi vulnerabil din cauza valurilor de căldură frecvente, până în 2050

Next Post

ASR și Lidl lansează de Ziua sustenabilității în România un apel de conștientizare și acțiune comună pentru combaterea schimbărilor climatice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next