Auchan România a publicat cel de al 4-lea Raport de Sustenabilitate al companiei, un demers anual de transparență privind activitățile și inițiativele companiei din anul anterior. Deși compania publică acest raport în mod voluntar, acesta acoperă o arie largă de subiecte de interes, fiind realizat conform standardelor internaționale de raportare GRI Core, integrând și elemente din alte standarde precum SASB (Sustainability Accounting Standards Board).
„Raportul de Sustenabilitate 2023 prezintă acțiunile colective desfășurate de întreaga echipă Auchan România pe parcursul acestui an. În egală măsură, se prezintă impactul pe care Auchan îl are asupra economiei din România, rezultatele financiare, cât și impactul asupra mediului și sprijinul către comunitățile din care facem parte. Acesta va fi ultimul raport realizat pe standardele GRI și SASB, urmând ca din 2024 să migrăm pe standardele ESRS din Directiva CSRD”, a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Raportul 2023 a fost auditat de o terță parte pentru o serie de indicatori-cheie, în conformitate cu Standardul Internațional pentru Misiunile de Asigurare ISAE 3000. În acest demers de transparență sunt prezentate date cantitative și calitative referitoare la performanțe non-financiare, financiare dar și de sustenabilitate ale Auchan România. De asemenea, permite tuturor grupurilor de interes – parteneri, angajați, clienți – să acceseze informațiile legate de proiectele-cheie derulate în perioada de raportare dar și să urmărească rezultatele companiei în relație cu obiectivele asumate.
Fiecare capitol al raportului este dedicat unei arii strategice diferite ce vizează pilonii pe care se bazează strategia de sustenabilitate și de guvernanță etică a companiei, dar și acțiunile întreprinse pentru a fi un angajator responsabil.
Produse bune, sănătoase, accesibile
Auchan promovează alimentația sănătoasă și încurajează dezvoltarea producătorilor locali, astfel că în 2023, procentul de furnizori români ai companiei a ajuns la 91%. Totodată, gama de produse sustenabile din Filierele Auchan s-a dublat, au fost extinse gamele de produse ecologice și vegane, pentru diete speciale și cele dedicate alimentației sportivilor.
Auchan România acordă o atenție deosebită combaterii risipei alimentare, cu rezultate notabile și pe parcursul anului anterior. Prin proiectul „Zero Risipă” derulat în magazine, retailerul a contribuit la salvarea a peste 5 milioane de produse aflate aproape de termenul de expirare, dar în stare bună pentru consum. De asemenea, alături de Federația Băncilor de Alimente din România, Auchan a reușit donarea a 41 de tone de produse care au sprijinit comunitățile vulnerabile.
Totodată, acțiunile împotriva poluării cu plastic au fost intensificate în ultimii ani, Auchan dezvoltând o soluție de trasabilitate pentru toate tipurile de ambalaje din plastic asociate produselor retailerului. Mai mult, Auchan a înregistrat progrese notabile și pentru ambalajele produselor marcă proprie, reușind să diminueze cantitatea de plastic utilizată în sticlele de apă marca Auchan cu 5,3 tone pe an.
Toate jucăriile marca Auchan confecționate din lemn, hârtie sau carton sunt certificate FSC (Forest Stewardship Council), aceasta reprezentând o garanție că lemnul este obținut din păduri gestionate responsabil. De asemenea, jucăriile de pluș marca Auchan sunt realizate din 100% poliester reciclat, iar 100% din globurile de Crăciun marcă proprie disponibile în oferta magazinelor sunt din plastic reciclat.
În plus, în anticiparea implementării Sistemului de Garanție-Returnare, Auchan România a desfășurat propria campanie de colectare de ambalaje reciclabile în perioada aprilie – noiembrie 2023, înainte de debutul SGR, interval în care au fost colectate peste 23 de milioane de ambalaje cu sprijinul a 1,5 milioane de clienți. Astfel, consumatorii au avut timp să se familiarizeze cu sistemul SGR ce a fost implementat în întreaga țară la finalul lui noiembrie 2023.
Cu peste 20% mai puține emisii de CO2 în 2023
În 2023, emisiile de gaze cu efect de seră ale Auchan România pentru Domeniile de Aplicare 1, 2, și 3 ( transportul) au scăzut cu 20,53% comparativ cu anul anterior, echivalentul a 66.217 tone de CO2. Aceste rezultate se datorează implementării în magazine a unui plan drastic de sobrietate energetică care a inclus programări orare pentru iluminat, micșorarea metrilor liniari de vitrine frigorifice, montarea senzorilor de mișcare, montarea programatoarelor pentru prize (ON/OFF), refacerea programului pentru instalația HVAC și modernizarea caselor de marcat. Tot în ceea ce privește energia, a fost înregistrată o premieră în industria de retail din România, crearea companiei Auchan Renewable Energy, în februarie 2023, al cărui principal obiect de activitate este producția, transportul și distribuția de energie electrică, sprijinind atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România. De asemenea, în 2023 au fost montate panouri fotovoltaice pe patru magazine Auchan, din cele 16 prevăzute în total.
Un angajator responsabil
Auchan România rămâne în continuare unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu peste 7.300 de angajați la finalul anului 2023. Femeile reprezintă 68% din resursele umane ale companiei, iar acestea se află prezente în proporție de 56% în funcții de conducere. În cadrul perioadei de raportare, angajații Auchan au beneficiat de peste 123.000 de ore de formare continuă. Mai mult, Auchan România a obținut și certificarea Top Employer 2023, aceasta fiind o recunoaștere oficială a eforturilor companiei de a crea un mediu de lucru de calitate, centrat pe angajat.
Peste 3 mil. lei investiți în proiecte sociale
Pe parcursul anului 2023, Auchan România și-a consolidat angajamentul față de comunitățile locale, sprijinind 87 de proiecte sociale. Simultan, au existat peste 10.000 de acțiuni individuale ale angajaților Auchan în proiecte de CSR și sustenabilitate. Tot În 2023, Auchan a colaborat cu 15 universități din 11 centre universitare majore din România, contribuind astfel activ la formarea profesională a viitorilor lideri și specialiști din industria de retail.