Companii responsabile față de mediu și oameni

Britanicii, îngrijorați de investițiile iresponsabile ale băncilor cu impact social și de mediu (Sondaj)

Un sondaj de opinie exclusiv comandat de ShareAction, organizație neguvernamentală care militează pentru investiții responsabile, a relevat un interes ridicat din partea publicului britanic față de impactul social și de mediu pe care îl au investițiile făcute de către furnizorii lor financiari, incluzând bănci, sisteme de pensii și companii de asigurări.

Datele publicate săptămâna aceasta se concentrează asupra atitudinii publicului vizavi de furnizorii lor financiari care investesc în companii care nu-și tratează bine lucrătorii sau care nu protejează mediul înconjurător. Sondajul, realizat de YouGov, a colectat opiniile a peste 2000 de adulți britanici.

Sondajul arată că 38% dintre britanici ar schimba probabil banca dacă aceasta ar investi în companii care utilizează intensiv combustibili fosili, în timp ce 32% ar fi mai puțin înclinați să schimbe banca dacă aceasta ar investi în companii cu emisii nete de carbon zero.

În plus, 54% dintre respondenți ar lua în considerare posibilitatea de a schimba banca dacă aceasta ar investi în întreprinderi cu standarde inadecvate în domeniul resurselor umane și al drepturilor omului.

Aproape trei sferturi dintre respondenți (73%) și-au exprimat dorința de a se acorda o mai mare atenție impactului social și de mediu al investițiilor, pe lângă rentabilitatea financiară.

Mai mult de jumătate (52%) și-au exprimat interesul de a afla mai multe informații despre investițiile furnizorilor lor de servicii financiare, însă majoritatea (83%) au recunoscut că știu foarte puțin sau deloc despre unde anume sunt investiți banii lor.

„Este clar că publicul are o busolă morală puternică atunci când vine vorba de modul în care sunt investiți banii lor. Acest lucru ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru sectorul financiar, care ar trebui să adopte practici de investiții mai responsabile, care să se alinieze cu opiniile și așteptările clienților.” a declarat Jeanne Martin, coordonatoarea programului de banking de la ShareAction. (…) Trebuie să vedem că băncile fac un pas înainte și își folosesc influența în calitate de finanțatori pentru a îndepărta companiile de practicile care încalcă drepturile omului, dăunează ecosistemelor noastre vitale și agravează criza climatică. Un prim pas crucial ar fi ca băncile să se angajeze să restricționeze finanțarea companiilor care continuă să extindă extracția de petrol și gaze, care este urgent necesară pentru a încerca să ne menținem în limita unei creșteri a temperaturii globale de 1.5ºC.”

Sondajul ShareAction a fost comandat în contextul lansării de către organizație a noii definiții a „investițiilor responsabile”. Mai multe informații despre noua definiție a investiției responsabile este disponibilă pe site-ul ShareAction.

Accesează comunicatul ShareAction

Sursa Foto: ShareAction

Share this article
Prev Post

Proprietarul Zara își anunță angajamentul de a reduce la jumătate emisiile până în 2030

Next Post

Raiffeisen Bank România dă startul unor noi campanii de gestionare a impactului asupra mediului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next