Companii responsabile față de mediu și oameni

Emisiile de metan s-ar putea reduce cu 30% dacă doar 10% dintre consumatorii UE ar adopta o dietă bazată pe plante

UE și-ar putea respecta angajamentul de reducere a emisiilor de metan cu 30% până în 2030, dacă doar 10% dintre consumatorii din UE ar trece la o alimentație mai sănătoasă, cu mai puțină carne și produse lactate, și dacă se accelerează planurile existente de combatere a emisiilor provenite din gunoiul de grajd, din deșeurile alimentare și din energie, informează Changing Markets.

Nusa Urbancic, director de campanii la Changing Markets, a declarat: „Agricultura este călcâiul lui Ahile pentru strategia Europei în domeniul metanului. Emisiile de metan din fermele din UE sunt echivalente cu emisiile totale a 50 de centrale electrice pe bază de cărbune, însă politicile care să încurajeze trecerea la o alimentație mai sănătoasă, cu mai puțină carne și produse lactate, sunt complet absente din planurile UE.”

Conform raportului “High Steaks” prin menținerea situației actuale, emisiile provenite din creșterea animalelor vor scădea cu doar 3,7% până în 2030, însă s-ar putea obține reduceri mult mai mari, de 30-38%, prin măsuri de încurajare a europenilor să adopte diete mai sănătoase, cu mai puțină carne și produse lactate. Agricultura este responsabilă pentru mai mult de jumătate (53%) din metan din UE, în principal din creșterea bovinelor și a produselor lactate.

Planurile actuale ale UE în sectorul deșeurilor ar putea reduce emisiile cu 33% până în 2030, dar sunt posibile reduceri și mai mari. Eliminarea pierderilor și a risipei de alimente ar putea reduce emisiile cu un sfert (20 – 24% până în 2030), iar separarea și reutilizarea deșeurilor organice cu aproape aproape o treime (21 – 31%). Deșeurile reprezintă 27% din emisiile de metan din UE.

Energia reprezintă doar 13% din metanul eliberat în UE, deoarece cea mai mare parte a energiei este importată (86%). Standardele privind emisiile de metan pentru producătorii de petrol și gaze, inclusiv pentru cei din afara Europei, ar putea reduce emisiile generate de importurile de combustibili fosili cu 48 – 87%, însă acestea nu sunt incluse în propunerile actuale ale UE.

Share this article
Prev Post

Vehiculele electrice au înregistrat în primele luni ale anului 2022 o dublare a vânzărilor și o cerere mai mare față de motoarele diesel

Next Post

Studiu: 55% dintre români sunt îngrijorați de efectele negative ale emisiilor de carbon și 69% de locurile neadecvate în care se elimină deșeurile din construcții

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next