Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland a obținut statutul de Superbrand, fiind apreciată ca una dintre cele mai sustenabile mărci prin respectarea criteriilor ESG

Kaufland România a obținut statutul de Superbrand în clasamentul Consumer Superbrands 2024-2025, fiind inclusă în lista celor mai apreciate 20 de branduri din România. Această recunoaștere reflectă excelența în reputație, calitate, încredere și diferențiere pe piață, susținută atât de Consiliul Superbrands, cât și de consumatori. De asemenea, Kaufland a fost apreciată ca fiind una dintre cele mai sustenabile mărci, alături de branduri importante, datorită respectării criteriilor ESG (mediu, social și guvernanță corporativă).

„Suntem mândri să fim una dintre primele opțiuni ale românilor, iar acest lucru ne inspiră să continuăm să inovăm. Ne dorim să fim mai mult decât un retailer – un partener de încredere pentru comunitățile din România și pentru clienții care ne vizitează zilnic. Prin autenticitate și conectare cu oamenii, am răspuns întotdeauna nevoilor lor reale, iar loialitatea lor ne confirmă că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.

Procesul de selecție Consumer Superbrands reprezintă un sistem complex și transparent de evaluare, recunoscut la nivel mondial ca fiind unicul arbitru neutru al aprecierii și poziționării brandurilor din întreaga lume. Într-o primă etapă, un Consiliu format din 30 de profesioniști din domeniile management, marketing, publicitate, comunicare, branding și media a evaluat 1.804 branduri comerciale din 61 de categorii distincte. Criteriile de selecție au vizat reputația de piață, nivelul de încredere generat, standardele de calitate și capacitatea de diferențiere.

În a doua etapă, cele 968 de branduri calificate au fost incluse într-o cercetare de piață pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români din mediul urban, în urma căreia Kaufland a fost recunoscut drept unul dintre cele mai puternice 20 de branduri din România.

Investiții în sustenabilitate, tehnologie și inovație

„Pentru Kaufland România, sustenabilitatea joacă un rol esențial, iar strategiile noastre sunt gândite pe termen lung. Acum 10 ani, am decis să devenim un pilon al comunității și să investim semnificativ în soluții sustenabile, de la resurse la energie și creativitate. Acest angajament ne diferențiază și este reconfirmat prin obținerea statutului de Superbrand. Pentru noi, este esențial să răspundem nevoilor comunității și cerințelor de sustenabilitate, prin reducerea risipei alimentare, gestionarea optimă a deșeurilor, sprijinirea comunităților vulnerabile, generarea de energie verde, dar și susținerea economiei locale și a angajaților noștri,” a mai spus Marco Hößl.

Rezultatele cercetării de piață arată că, potrivit consumatorilor, Kaufland este considerată una dintre cele mai sustenabile mărci din retailul românesc, respectând criteriile ESG (mediu, social și guvernanță). Acest angajament se reflectă și în faptul că, pe parcursul anului 2023, cinci studii de piață importante au plasat Kaufland pe primul loc în rândul companiilor care derulează proiecte de sustenabilitate.

Tot în anul financiar 2023 (martie 2023-februarie 2024), conform informațiilor din raportul de sustenabilitate al companiei, Kaufland România a investit peste 63 de milioane de euro în inițiative de mediu, sociale și de guvernanță, incluzând dotarea a 27 de magazine cu panouri fotovoltaice, extinderea rețelei de stații de încărcare pentru mașini electrice și continuarea dotării magazinelor cu sisteme moderne de colectare separată a deșeurilor. De asemenea, Kaufland a alocat 9,7 milioane de euro pentru peste 110 proiecte comunitare în domenii precum educație, mediu, sănătate, cultură, sport și social.

În prezent, Kaufland este singurul retailer din România care deține două tipuri de infrastructuri de colectare separată a ambalajelor, în toate magazinele. De asemenea, compania reciclează, compostează și fermentează deșeurile generate la nivel operațional și a alocat peste 1 milion de euro pentru implementarea proceselor de management al deșeurilor operaționale doar în ultimul an financiar.

Pe termen lung, Kaufland vizează neutralitatea climatică până în 2050, conform standardelor internaționale. Compania și-a asumat noi ținte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în urma aderării Grupului Schwarz la Inițiativa Science Based Targets, ținte care sunt în concordanță cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita creșterea temperaturii globale la 1,5°C. Compania își propune să atingă neutralitatea climatică (Net-Zero) până în 2050, ținând cont de toate emisiile vizate de criteriile SBTi Net-Zero Standard (aferente Scope 1, Scope 2 și Scope 3), vizând atât activitățile directe ale companiei, cât și cele generate de furnizori și parteneri.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 188 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață.

Share this article
Prev Post

Valul de căldură anormală lovește Europa de Est: Recorduri istorice de temperatură în Rusia și Ungaria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next