Companii responsabile față de mediu și oameni

Lidl România face pași importanți spre un transport cu mai puține emisii de carbon (Raport de Sustenabilitate)

Raport de Sustenabilitate Lidl ECSR
Raport de Sustenabilitate Lidl ECSR

Lidl România a analizat anul financiar 2022 (1 martie 2022 – 28 februarie 2023) și trage linie prezentând un nou raport de sustenabilitate, al șaselea pentru companie. Noul raport cuprinde o centralizare a măsurilor pe care retailerul le ia pentru a continua dezvoltarea durabilă a business-ului  și prezintă obiectivele sustenabile pentru un viitor mai bun. Printre rezultate se numără:

  • susținerea producției locale, prin colaborarea cu 458 de furnizori locali
  • eliminarea a peste 42 tone de plastic din compoziția ambalajelor produselor marcă proprie
  • eficientizarea transportului, prin reducerea distanței medii de transport de la depozit la magazin, de la 119 la 108 km, dar și prin extinderea flotei de transport marfă, susținută de furnizorii săi cu 3 camioane electrice
  • investiții în extinderea stațiilor de încărcare electrică la nivel național, la finalul perioadei de raportare retailerul având 300 de puncte de încărcare
  • dotarea a 20 de magazine cu panouri fotovoltaice funcționale, pe o suprafață totală de 11.900 m2, generând o creștere de 78% a energiei autogenerate față de anul precedent.

Lidl România continuă prezentarea măsurilor luate pentru contribuirea la un viitor mai bun, în cel de-al șaselea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2022 – 28 februarie 2023. Documentul include măsuri și acțiuni concrete ale companiei, cu evoluții și rezultate măsurabile și impact real în societate, economie sau mediu, dar și obiective de dezvoltare pe care compania le are în vedere.

Anul acesta, raportul a fost structurat pe trei arii de responsabilitate, care definesc și noua strategie de sustenabilitate a retailerului: Bine pentru oameni, Bine pentru planetă și Bine pentru tine. Fiecare arie acoperă domenii de acțiune diferite care au fost identificate ca fiind relevante pe plan local, precum protejarea biodiversității, protejarea mediului, conservarea resurselor sau produse responsabile.

Bine pentru planetă

Economie circulară:

  • 42 tone de plastic eliminat din compoziția ambalajelor marcă proprie. Printre produsele care au contribuit semnificativ la această reducere sunt produsele dezvoltate local din gama Cămara Noastră (salata de icre de crap cu ceapă – 100 g, mușchiul file afumat feliat – 100 g, salam bănățean feliat – 100 g, salamul de Sibiu – 150 g și salamul cu înveliș feliat – 80 g).
  • Din totalul de peste 101.600 de tone de deșeuri reciclabile colectate (hârtie, plastic, baterii, lemn, textile, PET, deșeuri organice), 64% dintre materiale au fost reciclate sau reutilizate;
  • 6.500 de tone de produse alimentare (legume, fructe și panificație) au fost sortate și direcționate spre o stație de biogaz. Proiectul a fost implementat în sediile regionale din Chiajna, Nedelea și Fundeni, urmând ca inițiativa să fie extinsă și în centrele Lugoj și Iernut.
  • Prin serviciul de folosire în comun a paleților reutilizabili CHEP și LPR, Lidl a redus gradul de poluare cu 1.225,86 tone echivalent CO₂;

Clădiri sustenabile

  • 20 de magazine dotate cu panouri fotovoltaice funcționale, pe o suprafață totală de 11.900 m2, generând o creștere de 78% a energiei autogenerate față de anul precedent;
  • Toate magazinele, centrele logistice și sediile administrative sunt certificate în conformitate cu sistemul de management al energiei ISO 50001;
  • 313 magazine și 5 centre logistice au fost certificate EDGE, cu 15% mai multe unități față de anul precedent;
  • 300 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice ale clienților, ceea ce înseamnă dotarea a peste 35% din magazine, cu cel puțin un punct de încărcare;

Transport și lanț de aprovizionare

  • Reducerea distanței medii de transport pe ruta depozit – magazin, de la 118 la 109 km;
  • 3 camioane electrice introduse în flota partenerilor Lidl pentru transport marfă;
  • 2 stații de alimentare cu energie alternativă, la sediul regional din comuna Fundeni: una electrică și una CNG, a căror intrare în exploatare a avut loc în anul financiar 2023;

Reducerea emisiilor poluante de pe lanțul de aprovizionare

  • Toate centrele logistice și 78,9% dintre magazinele din rețeaua Lidl folosesc refrigeranți naturali pentru răcirea produselor, un obiectiv depășit cu peste 40% față de ținta inițială, de 90% pentru centre logistice și 40% pentru unitățile comerciale;
  • În linie cu Acordul Climatic de la Paris, Lidl România și-a setat ca țintă să reducă cu până la 80% emisiile de gaze cu efect de seră din propriile operațiuni, până în 2030. Un demers în acest sens este creșterea utilizării cantității de energie provenită din surse regenerabile;

      Datele incluse în acest raport reflectă activitatea companiei Lidl România, compusă din următoarele entități: Lidl Discount SRL, Lidl Imobiliare Management SCS și Lidl România SRL.

      Raportul de sustenabilitatea fost elaborat având la bază metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizația Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de realizarea a rapoartelor de sustenabilitate. Anul acesta, retailerul a revizuit procesul de determinare a impactului, luând în considerare actualizarea metodologiei GRI 2021.

      Raportul de sustenabilitate Lidl poate fi consultat aici.

      Share this article
      Prev Post

      ING anunță rezultatele programului de granturi „Adoptă un Proiect” 2023 și o sponsorizare suplimentară de 1,3 milioane de euro către Asociația Inima Copiilor

      Next Post

      COP28: Acord „istoric” pentru renunțarea la combustibilii fosili, dar obiectivul 1,5 grade Celsius va fi probabil imposibil de atins

      Lasă un răspuns

      Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

      Read next