Reveal Marketing Research împreună cu FERRO, unul dintre cei mai mari producători de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, au publicat un studiu care vizează percepțiile românilor vizavi de modul în care se raportează la consumul de apă din gospodăriile lor.
Câteva concluzii ale studiului:
- 6 din 10 români sunt interesați în a reduce consumul de apă din gospodăria lor, în special femeile (66%) și persoanele peste 55 de ani (74%). Pentru a reduce consumul de apă, aceștia apelează la verificarea periodică a bateriilor de la baie și bucătărie (59%), optarea pentru dușuri în locul băilor în cadă (58%) și la închiderea robinetului între etapele spălării (57%);
- Verificarea și repararea robinetelor și a țevilor sunt metode eficiente și populare care îi ajută pe 85% dintre români să diminueze consumul de apă, arată studiul. De asemenea, 74% dintre români consideră că folosirea unor echipamente care reduc consumul de apă este foarte utilă;
- 52% dintre români consideră că ar trebui să diminueze consumul de apă pentru spălatul vaselor, iar 46% pentru spălatul rufelor. La polul opus, doar 3 din 10 români menționează că ar trebui să consume mai puțină apă pentru activitățile ce țin de igienă personală;
- Deși peste 60% dintre români sunt interesați de a reduce consumul de apă, doar 12 procente declară că dețin în prezent echipamente care i-ar ajuta în acest demers. Principalele echipamente deținute în acest sens sunt limitatoarele de debit, bateriile eco sau aeratoarele.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 23-26 mai 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1058 respondenți.