Companii responsabile față de mediu și oameni

9 din 10 companii britanice doresc un sprijin guvernamental mai mare pentru decarbonizare

Un nou sondaj a arătat că 9 din 10 companii britanice doresc un sprijin guvernamental sporit pentru a-și atinge obiectivele de decarbonizare, subliniind că majorarea costurilor reprezintă un obstacol major și solicitând viitorului guvern să contribuie la cheltuielile de tranziție, relatează publicația edie.

Acest lucru reiese din a 4-a ediție a „Barometrului Zero Net”, realizat anual de British Standards Institution (BSI), care a intervievat peste 1000 de factori de decizie din companii britanice de toate dimensiunile și din toate sectoarele.

Sondajul a arătat că 83% dintre firme s-au angajat să atingă obiectivul obligatoriu din punct de vedere juridic al Regatului Unit privind emisiile nete zero. Cu toate acestea, persistă bariere, 92% dintre acestea recunoscând existența unor provocări, iar una din cinci organizații nu este în măsură să se angajeze să atingă un nivel zero net până în 2050.

În contextul alegerilor generale din acest an, 96% dintre întreprinderile intervievate îndeamnă următorul guvern să ofere mai mult sprijin, inclusiv stimulente financiare, pentru a contribui la tranziția spre emisii nete zero, 47% dintre întreprinderi menționând costurile ca fiind un obstacol major.

Conform rezultatelor sondajului, incertitudinea politică reprezintă o provocare considerabilă pentru întreprinderi, 38% dintre acestea declarând că eforturile lor de decarbonizare sunt îngreunate de îndoielile legate de angajamentele ecologice ale guvernului, iar 35% sunt îngrijorate de politicile următorului guvern.

Acest lucru survine după ce secretarul pentru securitate energetică, Claire Coutinho, a declarat că certitudinea politică nu este în acest moment „cea mai mare nevoie” pe care companiile ar trebui să o aibă din partea guvernului britanic, susținând că „a trăi în incertitudine” este benefic pentru întreprinderi, deoarece stimulează concurența pe piață.

Conform sondajului, 92% dintre respondenți doresc în prezent ca partidele politice să se angajeze, înainte de alegeri, ca Regatul Unit să își atingă obiectivele zero net prin măsuri politice specifice.

Scăderea optimismului în rândul companiilor

Sondajul evidențiază faptul că 23% dintre întreprinderi nu au încredere în atingerea unui nivel zero net până în 2050, iar 28% intenționează să nu ia nicio măsură în următoarele 12 luni.

În plus, 38% consideră că sunt inevitabile costuri semnificative pentru a atinge un asemenea obiectiv, în timp ce 51% din companii au indicat faptul că criza energetică și costul vieții le-au afectat capacitatea de a lua măsuri în ultimul an.

Barometrul a arătat, de asemenea, că doar 35% dintre întreprinderi și-au stabilit un obiectiv general de a atinge un nivel zero net până în 2050 și doar 25% au îndeplinit unele obiective intermediare.

În plus, doar 15% au publicat rapoarte anuale care includ date privind emisiile de carbon și doar 18% au echipe dedicate pentru punerea în aplicare a politicilor de zero emisii nete. Măsurarea emisiilor rămâne limitată, mai puțin de un sfert dintre acestea urmărind emisiile din domeniul de aplicare 1 (23%), domeniul de aplicare 2 (22%) și domeniul de aplicare 3 (18%).

Aproape 23% dintre întreprinderi identifică lipsa de claritate în ceea ce privește definițiile și orientările privind zero net ca fiind un obstacol semnificativ, în timp ce 19% sunt afectate de lacunele de competențe și cunoștințe interne și doar 15% înțeleg piața de compensare.

În plus, provocările legate de lanțul de aprovizionare afectează aproape o treime (31%) dintre companii, dificultățile în găsirea de furnizori care să respecte obiectivul zero net fiind a doua barieră ca mărime, după costuri, potrivit rezultatelor sondajului.

Motive pentru un progres zero net pe fondul provocărilor în creștere

În ciuda acestor provocări, sondajul subliniază o conștientizare tot mai mare a valorii economice a accelerării progresului zero net. Pentru 48% dintre întreprinderi, reducerea costurilor este principalul stimulent pentru decarbonizare, în creștere față de două cincimi anul trecut.

În plus, aproape un sfert dintre întreprinderi consideră că o mai bună pregătire pentru noile politici guvernamentale reprezintă un beneficiu major. Printre alți factori cheie pentru acțiunile de reducere la zero a emisiilor, se numără riscurile legate de climă (23%), schimbările de reglementare (20%), riscurile legate de reputație (10%) și presiunea clienților (15%).

Potrivit sondajului, întreprinderile iau unele măsuri accesibile, cum ar fi reducerea consumului de energie (54%), trecerea la becuri cu LED (50%) și reducerea deșeurilor sau utilizarea de materiale reciclate (49%).

Accesează noua ediție a Barometrului Zero Net

Sursa foto: Unsplash

Share this article
Prev Post

Cum își reduce Unilever amprenta de carbon a paginilor sale web

Next Post

Green Tech & Film Festival 2024: Educație pentru un Viitor Sustenabil

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next