Auchan România a publicat al treilea Raport de Sustenabilitate al companiei, care cuprinde date calitative și cantitative privind performanțele non-financiare, impactul activității sale în comunitate și realizările din 2022.
Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate și definitivarea Planului pentru Climat 2030, procesul accelerat de decarbonizare atât a operațiunilor din magazine, cât și a produselor.
De asemenea, sunt cuprinse cele mai importante proiecte de mediu, promovarea unei alimentații sănătoase și combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, dar și economia circulară, oamenii din companie și comunitățile sustenabile.
,,(…) Adaptarea la noile provocări de mediu, sociale și de guvernanță este esențială și ne determină să venim întotdeauna cu soluții concrete pentru a facilita adoptarea de obiceiuri de consum mai responsabile. Doar împreună putem contribui la un viitor mai sustenabil, un viitor în care utilizăm mai puține materii prime și resurse, care vor rămâne disponibile pentru generațiile viitoare”, a punctat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Auchan a dezvoltat de-a lungul timpului o politică amplă de combatere a poluării cu plastic, luptă împotriva risipei alimentare și a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon.
În 2022, angajamentul Auchan față de climat s-a accelerat și mai mult, odată cu definirea unei strategii globale pentru toate țările în care Auchan Retail este prezent. Astfel, compania și-a definit la nivel de grup o strategie care abordează problema schimbărilor climatice sub numele de Planul pentru Climat 2030, ce vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în concordanță cu prevederile Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale. Strategia de decarbonizare se concentrează pe 4 perimetre de acțiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi și produse.
Anul trecut, Auchan a contribuit la salvarea a 6,1 mil. de produse prin proiectul „Zero Risipă” și a donat 48 de tone de produse către rețeaua națională de Bănci de Alimente.
Compania a reciclat 12.000 tone de deșeuri la nivel de magazine și a reușit o performanță de reducere cu 7%, echivalentul a 83,323 tone, a emisiilor de carbon (față de 2021), pentru cele trei domenii de aplicare.
De asemenea, prin campania „PETcolectezi și câștigi”, derulată în perioada 19 ianuarie – 18 mai 2022 și dezvoltată în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management și Viitor Plus, peste 85.000 de ambalaje de plastic de tip PET au fost strânse pentru reciclare în spațiile special amenajate din hipermarketurile și supermarketurile Auchan din toată țara, în timp ce 1,4 milioane de doze au fost colectate prin campania „Și mama reciclează”.
Totodată, ambalajele produselor gastro marcă proprie și pentru livrări Auchan sunt, încă din 2021, în proporție de 100% eco friendly, iar 90% din transportul de marfă a fost realizat cu camioane cu motor tip Euro 6, iar în proporție de 10% cu Euro 5.
Tot legat de reciclare, în 2022, prin demersul de colectare a uleiului alimentar uzat, s-au colectat peste 230 000 de litri de ulei, compania responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil.
La nivel de proiecte de economie circulară, 430 000 de articole textile au primit a doua viață în cadrul shop-ului „O Nouă Viață by Auchan” din magazinele Auchan, proiect lansat în 2021 ca o premieră pe piața locală de retail, iar 65 de tone de îmbrăcăminte au fost colectate și donate către Crucea Roșie Română. În plus, 2.163 de smartphone-uri recondiționate au fost comercializate la standurile Recommerce Group din magazinele Auchan, iar 475 de arbori au fost salvați prin reutilizarea paleților Chep.
Auchan pune accent pe produsele sustenabile, iar 100% din gama de jucării marcă proprie din lemn este certificată FSC, în timp ce gama de produse textile pentru casă marca Actuel este certificată OEKO-Tex 100.
Accesați comunicatul integral al companiei pentru informații suplimentare