Site-urile și paginile web au amprentă de carbon, multe emisii provenind din energia electrică folosită pentru a le alimenta, așa încât Unilever și-a evaluat prezența online și a implementat o serie de măsuri în direcția sustenabilității digitale.
Cercetătorii Universității din Lancaster estimează că sectorul TIC este responsabil pentru aproximativ 2,1 – 3,9% din emisiile globale, un procent similar cu cel al industriei aviatice mondiale.
- Green hosting
Toate website-urile Unilever se află pe Netlify, care utilizează Google Cloud și Amazon Web Services ca furnizori de cloud. Google Cloud este un furnizor de găzduire web complet ecologic. Acest lucru înseamnă că energia cu care funcționează centrele lor de date și care găzduiește site-urile noastre este generată din surse curate și sustenabile, cum ar fi energia eoliană, solară sau hidroelectrică. Amazon Web Services intenționează să utilizeze 100% energie regenerabilă până în 2025.
- Reducerea încărcării energetice a imaginilor
Imaginile sunt cel mai popular tip de resursă de pe internet. Acestea sunt, de asemenea, cele mai mari din punct de vedere al consumului de date și de energie. Pentru a reduce această încărcare, Unilever salvează imaginile în WebP în locul unor formate mai vechi, cum ar fi JPEG și PNG. Acest lucru permite ca imaginile să fie comprimate în fișiere de dimensiuni mai mici, care utilizează cu până la 30% mai puține date decât un JPEG, fără a pierde din calitatea imaginii.
- Vizualizarea în „modul întunecat” de economisire a energiei
Unilever.com oferă vizitatorilor opțiunea de comutare la modul de vizualizare a site-ului în modul întunecat – economisind până la 42% din energia ecranului atunci când site-ul este vizualizat pe un ecran OLED, folosit de majoritatea telefoanelor mobile, deoarece utilizează mai puține date și se încarcă mai repede. Modul întunecat ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea accesibilității, deoarece creează mai puțină presiune asupra ochilor.
- Adăugarea unui buton de redare/pauză la videoclipuri
Unilever.com are un buton de redare/pauză pentru videoclipurile încărcate. Anumite videoclipuri se derulează în continuare automat, consumând energie. Compania și-a propus să găsească modalități de optimizare a conținutului video și, acolo unde este posibil, să înlocuiască videoclipurile cu animații, ilustrații și imagini statice.
- Design eco-friendly
Cu cât o pagină web este mai complexă, cu atât este nevoie de mai multă energie pentru trimiterea și procesarea datelor. Unilever vizează optimizarea paginilor și atingerea unui consum de 1,5 MB pentru fiecare pagină (media globală este de 2,4 MB).
Sursa foto: Unilever