- 1 din 4 companii (5.906) a dezvăluit anul trecut, prin intermediul CDP, că are un plan de tranziție climatică aliniat la obiectivul 1,5°C, ceea ce reprezintă o creștere de 44% față de 2022
- 39% dintre aceste companii (2.329) dezvăluie deja date privind majoritatea (14 din 21) indicatorilor cheie necesari pentru a evalua în mod corespunzător credibilitatea planului de tranziție
- Numărul de companii care furnizează date complete pentru toți cei 21 de indicatori ai planului de tranziție climatică din chestionarul CDP rămâne scăzut, de 1% (140)
Numărul companiilor care afirmă că au un plan de tranziție climatică în conformitate cu cel mai ambițios obiectiv mondial (limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius peste media preindustrială) a crescut cu aproape jumătate (44%), dar multe dintre ele nu oferă investitorilor suficiente informații pentru a verifica afirmațiile, potrivit datelor organizației CDP.
Creșterea de 44% înseamnă că peste 5906 companii (1 din 4) au raportat că au planuri de tranziție climatică anul trecut prin intermediul CDP, care gestionează singurul sistem independent de publicare a informațiilor de mediu din lume. Un procent suplimentar de 36% (8200) au declarat că se așteaptă să aibă astfel de planuri până în 2025.
Pentru a ajuta investitorii să urmărească calitatea planurilor, CDP a ales 21 de indicatori pe care, în opinia sa, o companie ar trebui să încerce să îi bifeze, cum ar fi datele privind emisiile din întregul lanț de aprovizionare, asigurarea clarității și gradul de supraveghere din partea consiliului de administrație.
Dintre companiile care au pretins că au un plan de tranziție de 1,5 grade Celsius, 39% au dezvăluit informații cu privire la cel puțin două treimi din indicatorii-țintă ai CDP, însă doar 1% dintre companii, adică 140, au furnizat informații cu privire la toți indicatorii.