Trecerea la 40% oțel ecologic ar adăuga doar 57 Euro la prețul unui vehicul electric în 2030, potrivit Transport & Environment (T&E), care a publicat o analiză bazată pe un studiu realizat de compania de consultanță Ricardo, potrivit Balkan Green Energy News.
Trecerea la oțelul 100% ecologic până în 2040 va însemna cu doar 8 Euro mai mult per vehicul electric decât oțelul convențional, datorită tarifării emisiilor de CO2 și scăderii costurilor de producție a oțelului ecologic, potrivit T&E.
Oțelul verde poate reduce emisiile de CO2 ale producției de automobile în Europa cu 6,9 Mt în 2030, ceea ce echivalează cu evitarea emisiilor anuale a 3,5 milioane de automobile pe bază de combustibili fosili, arată analiza.
Organizația a adăugat că industria auto ar putea deveni o piață principală pentru producția europeană de oțel cu emisii reduse de carbon dacă guvernanții stabilesc cerințe privind compoziția de oțel.
Cu toate acestea, asigurarea investițiilor de miliarde de euro necesare pentru producția de oțel cu conținut scăzut de carbon va depinde în mare măsură de existența unei piețe de desfacere fiabile pentru producători.
Sectorul automobilelor este foarte bine poziționat pentru a crea cererea, deoarece consumă în prezent 17% din oțelul din Uniunea Europeană.
Raportul constată că Europa va fi capabilă să producă până la 172 megatone de oțel cu conținut scăzut de carbon pe an până în 2030. Acest lucru va fi mai mult decât suficient pentru a satisface cererea totală de oțel a sectorului auto, care a consumat 36 de megatone în 2022.
Sursa foto: European Automobile Manufacturers’ Association