Companii responsabile față de mediu și oameni

Cum arată Bucureștiul ideal? 7 din 10 bucureșteni își doresc un oraș mai verde și mai sustenabil (Studiu MKOR)

Studiu Bucureștiul sustenabil MKOR ECSR
Studiu Bucureștiul sustenabil MKOR ECSR

Locuitorii Bucureștiului își doresc un oraș mai verde, o dezvoltare urbanistică mai echilibrată, cu mai puține construcții haotice și focus pe restaurarea și conservarea clădirilor istorice.

    7 din 10 bucureșteni consideră că prioritatea principală pentru viitorul orașului lor este crearea unui mediu urban mai verde și mai sustenabil, potrivit studiului realizat de MKOR „Bucureștiul Ideal – De la sustenabilitate la inovație, 2024.” Locuitorii capitalei își doresc reducerea poluării și extinderea spațiilor verzi, cu un accent deosebit pe acoperișuri verzi și o calitate mai bună a aerului.

    Studiul evidențiază că aspectele legate de mediu și sustenabilitate sunt prioritare pentru 70% dintre bucureșteni, în special pentru femei, care își doresc un oraș mai curat și mai prietenos cu mediul.

    Îmbunătățirea mobilității și a infrastructurii de transport este o prioritate pentru 60% dintre respondenți, în special pentru cei până în 42 de ani și cei cu venituri mari.

    Femeile din București sunt deosebit de preocupate de calitatea vieții în orașul lor, punând un accent mare pe dezvoltarea sustenabilă și protecția mediului. Ele doresc un oraș mai curat, cu mai multe spații verzi și cu un transport public bine organizat.

    Această sensibilitate crescută față de problemele de mediu reflectă o tendință globală, unde femeile sunt adesea lideri în mișcările de sustenabilitate și etică.

    Mobilitatea și infrastructura de transport sunt prioritare

    Pentru bucureșteni, îmbunătățirea mobilității și a infrastructurii de transport este esențială. 60% dintre respondenți își doresc un oraș care să promoveze mobilitatea activă, cu o infrastructură bine adaptată pentru biciclete și alte mijloace de transport eco-friendly. Dezvoltarea unui transport multimodal eficient și construirea de șosele suspendate sunt văzute ca soluții pentru decongestionarea traficului și reducerea poluării.

    Bucureștenii își doresc, de asemenea, o dezvoltare urbanistică mai echilibrată, cu mai puține construcții haotice și cu un accent mai puternic pe restaurarea clădirilor istorice. Un plan urbanistic bine definit ar putea transforma Bucureștiul într-un oraș mai atractiv și mai funcțional, menținând în același timp patrimoniul cultural.

    Cum văd tinerii Bucureștiul ideal?

    Tinerii din Gen Z manifestă un interes mai accentuat pentru dezvoltarea economică și costul vieții, comparativ cu celelalte generații.

    Dezvoltarea economică și costul vieții sunt aspecte deosebit de importante pentru tineri, care își doresc un oraș care să le ofere oportunități profesionale și un trai accesibil.

    În același timp, cei din Generația X cu vârste cuprinse între 43-58 ani, au un nivel scăzut de interes față de aspecte precum economia, ocuparea forței de muncă și dezvoltarea durabilă.

    Alte aspecte importante pentru transformarea vieții urbane din capitală sunt serviciile publice de calitate, inclusiv cele care țin de siguranță. Încurajarea spiritului comunitar este, de asemenea, considerată necesară. Sănătatea și educația sunt importante, dar există o dorință pentru mai multe oportunități culturale și de petrecere a timpului liber.

    Persoanele care aparțin generației Baby Boomers (59-65 ani) manifestă cel mai ridicat nivel de interes față de aspectele sociale, comunitare și culturale ale conceptului de „București Ideal”.

    Pentru informații detaliate, vă invităm să accesați raportul complet aici:
    https://mkor.ro/studii/bucurestiul-ideal/

    Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 712 de persoane.

    Metodologia studiului

    • Datele sunt extrase din studiul Bucureștiul ideal – De la sustenabilitate la inovație, 2024.
    • Abordare: online, prin Panelul MKOR
    • Eșantion: 712
    • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică
    • Target: populația generală a Bucureștiului cu v
    • Vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
    • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)Instrument: chestionar
    Share this article
    Prev Post

    Ikea testează o platformă digitală pentru mobilă second-hand

    Next Post

    „Fix la coș!”: o nouă campanie marca Comunicator Media pentru aruncarea responsabilă a deșeurilor

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Read next