Companii responsabile față de mediu și oameni

Grupul Ingka (IKEA) își reduce emisiile cu 30% concomitent cu creșterea veniturilor

Grupul Ingka, compania-mamă a IKEA, a anunțat o reducere semnificativă a amprentei sale de carbon cu 30,1% față de nivelul din 2016, în timp ce și-a continuat expansiunea comercială. Conform raportului financiar pentru anul fiscal 2024, publicat pe 30 ianuarie a.c., compania a înregistrat o creștere a veniturilor cu 23,7% în aceeași perioadă.

Datele prezentate arată reduceri considerabile ale emisiilor pe toate nivelurile: emisiile operaționale (Scope 1) au scăzut cu 11,4%, cele legate de energie (Scope 2) cu 87,5%, iar emisiile indirecte (Scope 3) cu 28,7%. Aceste rezultate se aliniază cu obiectivele ambițioase ale companiei de a-și reduce la jumătate emisiile până în 2030 și de a atinge neutralitatea carbon până în 2050, ținte validate de Science Based Targets initiative (SBTi).

Investițiile substanțiale în energia regenerabilă au jucat un rol crucial în această transformare. Din 2009, Grupul Ingka a investit 4,2 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă, cu încă 700 de milioane de euro alocați în ultimul an. În prezent, 96,6% din electricitatea utilizată în operațiunile din 28 de țări provine din surse regenerabile.

Un aspect notabil al strategiei de sustenabilitate este tranziția către livrări ecologice, cu 41,1% din comenzile către clienți fiind efectuate cu vehicule cu emisii zero. Compania țintește să crească acest procent la peste 90% până în 2028, în ciuda provocărilor legate de disponibilitatea vehiculelor și infrastructura de încărcare.

Jesper Brodin, CEO-ul Grupul Ingka, subliniază dublul succes al companiei: „Am investit 2,1 miliarde de euro pentru reducerea prețurilor la mii de produse, făcându-le mai accesibile, în timp ce am făcut pași importanți în consolidarea obiectivelor noastre climatice.”

În domeniul economiei circulare, compania a făcut progrese semnificative, cu peste 495.000 de produse second-hand răscumpărate și revândute în 365 de magazine. Programul de răscumpărare a atras peste 260.400 de clienți, iar inițiativa IKEA Preowned, un marketplace pentru mobilier second-hand, a fost pilotată în Oslo și Madrid.

Pe plan social, Grupul Ingka a continuat să-și extindă impactul pozitiv prin programul Skills for Employment, care a oferit oportunități de pregătire profesională pentru peste 3.700 de refugiați, în timp ce angajații companiei au contribuit cu 132.400 de ore de voluntariat pentru cauze locale.

Share this article
Prev Post

Walmart transformă deșeurile alimentare în compost, într-o inițiativă ambițioasă de sustenabilitate

Next Post

Pădurea Garanti BBVA a ajuns la 6.200 de arbori plantați în mai multe zone ale României

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next