Compania Heineken a lansat programul său global, 2030 Brew a Better World – un nou set de angajamente ambițioase ce au ca scop un impact pozitiv asupra mediului, sustenabilității sociale și consumului responsabil de alcool.
Ca o parte importantă a strategiei de creștere echilibrată a companiei, EverGreen, ambițiile din 2030 sunt construite având la bază progresele realizate de la lansarea globală inițială, în 2009, a programului Brew a Better World.
„De peste 150 de ani, punem pasiune în acțiunile noastre pentru un impact pozitiv asupra lumii din jurul nostru. Știm că putem prospera doar dacă oamenii noștri, planeta și comunitățile din jurul nostru prosperă”, a declarat Dolf van den Brink, CEO și Președinte al Comitetului Executiv Heineken. „Ne aflăm într-un deceniu cu provocări tot mai complexe. Viziunea noastră Brew a Better World pentru 2030 ridică standardele și ne permite să facem progrese mai rapide către o lume cu zero emisii nete, mai echitabilă și mai sănătoasă. Noile angajamente își au originea în strategia noastră de creștere echilibrată, EverGreen, și plasează sustenabilitatea și responsabilitatea pe primul plan (…)”
Pentru un impact pozitiv asupra mediului, Heineken a anunțat recent ambiția de decarbonizare a producției sale, la nivel global, până în 2030 și a întregului lanț valoric până în 2040. Compania își propune ca toate locațiile sale de producție să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, maximizând energia regenerabilă și eficiența energetică. Ca parte a acestui efort, compania își propune să-și reducă emisiile totale cu 30% până în 2030.
„De la orz la bar” și adoptând o abordare bazată pe știință, Heineken se va concentra pe acțiuni concrete de reducere a amprentei sale de carbon, colaborând îndeaproape cu clienții, consumatorii și furnizorii.
Pentru a-și marca angajamentele, Heineken se alătură alianțelor cu scopul de a impulsiona efortul colectiv. Compania este membră a Business Ambition pentru 1.5C, Race to Zero, Climate Pledge, precum și RE100.
În ceea ce privește circularitatea, Heineken se angajează să elimine trimiterea deșeurilor la depozitele de deșeuri, din cele 166 de unități de producție, până în 2025. Va accelera utilizarea ambalajelor returnabile și va continua să dezvolte ambalaje inovatoare, cum ar fi cele mai recente ambalaje reciclabile Green Grip din Marea Britanie, care înlocuiesc inelele de plastic de unică folosință folosite pentru baxurile de doze, ajutând la reducerea utilizării plasticului cu 500 de tone în fiecare an.
Apa este esențială pentru viață și critică pentru procesul de fabricare a berii. Ca parte a obiectivelor globale pentru 2030, Heineken își va reduce și mai mult consumul mediu de apă, la 2,6 hectolitri pe hectolitru (hl/hl) în zonele cu deficit de apă și 2,9 hl / hl la nivel mondial. De asemenea, compania își va echilibra în întregime resursele de apă utilizată, în zonele cu deficit de apă, așa cum face în Mexic, Spania, Egipt și Malaezia. Heineken va maximiza refolosirea și recircularea apei sale în zonele cu deficit de apă și va continua să colaboreze cu alți parteneri, prin intermediul fondurilor și alianțelor, pentru a sprijini sănătatea bazinelor hidrografice.
Heineken a reîntors deja șase miliarde de litri de apă în comunități, prin diferite proiecte și are numeroase locații în zone cu deficit de apă, care sunt complet echilibrate. De asemenea, s-a alăturat recent lansării Coaliției Water Resilience a Global Compact din cadrul ONU, o inițiativă de industrie ce își propune reducerea problemelor legate de deficitul de apă, până în 2050.
Despre Heineken
Heineken este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări, cu peste 80.000 de angajați care împărtășesc valorile companiei: Pasiunea pentru calitate, Respectul pentru oameni și pentru planetă, Bucuria de a trăi.
Heinekn România oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanța, Craiova, Târgu Mureș și Miercurea Ciuc). Împreună cu cei 1.100 de angajați și prin aprovizionarea de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente în România, compania este dedicată agendei de sustenabilitate, ’Brewing a Better World’.