Companii responsabile față de mediu și oameni

Măsuri L’Oréal România pentru reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului în România

Plecând de la strategia globală de sustenabilitate a grupului, „L’Oréal for the Future”, bazată pe trei piloni principali (transformarea activității companiei, implicarea întregului ecosistem de afaceri și contribuția la rezolvarea celor mai urgente nevoi ale planetei și societății), planul local are la bază trei direcții strategice: aer de calitate, un mediu mai curat, comunități informate și sprijinite. Direcțiile de acțiune locale țin cont de nevoile și prioritățile pentru România identificate în urma unui studiu de percepție inițiat de L’Oréal România și pornesc de la nevoia companiei de a intensifica procesul de transformare internă și de a se asigura că activitățile acesteia sunt compatibile cu o planetă cu resurse limitate. L’Oréal România marchează astfel o nouă etapă crucială în abordarea provocărilor cu care se confruntă planeta. 

„Toate eforturile noastre comune au un obiectiv major: să ne desfășurăm activitatea în limitele planetare. Prin acest plan de acțiune stabilit în România am conturat o serie de măsuri concrete, după ce am analizat cu atenție nevoile locale și am selectat trei direcții strategice pentru L’Oréal România – aer de calitate, mediu mai curat, comunități informate și sprijinite – care se vor afla la baza tuturor acțiunilor noastre din următorii 10 ani” a declarat Vanya Panayotova, General Manager L’Oréal România

Pentru a-și reduce emisiile de dioxid de carbon, L’Oréal România se angajează ca, până în anul 2024, să-și modifice flota auto astfel încât aceasta să fie formată în proporție de 100% din modele auto hibrid și hibrid ușor. Impactul asupra mediului al transportului produselor la consumatorul final este una dintre principalele preocupări ale companiei în cadrul programului „L’Oreal for the Future”.  

Totodată, până în anul 2030 toate spațiile în care L’Oréal își desfășoară activitatea vor fi neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon, prin îmbunătățirea eficienței energetice și utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%. 

În același timp, pentru a contribui la îmbunătățirea calității aerului, compania va contribui la plantarea de copaci prin donații către asociații de mediu specifice și acțiuni de voluntariat. În ultimii doi ani, compania și-a donat în acest scop bugetul destinat cadourilor de final de an pentru parteneri și angajați, oferindu-le acestora posibilitatea de a respira un aer mai curat.  

Pentru reducerea poluării și creșterea potențialului de reciclare a produselor de beauty și conexe, până în 2023, L’Oréal România va face tranziția către ambalaje din plastic 100% reciclat, iar în comunicarea cu publicul se vor utiliza materiale reciclabile în proporție de 100% 

De asemenea, toate materialele destinate punctelor de vânzare a produselor L’Oréal vor respecta principiile eco-design care se bazează pe principiile economiei circulare, ceea ce înseamnă că vor fi realizate în proporție de 100% din materiale reciclabile, vor putea fi reciclate sau reutilizate, iar transportul lor va avea un impact redus asupra mediului. În prezent, mobilierul nepermanent al companiei respectă aceste principii. Până în 2025 și mobilierul permanent din magazinele proprii va face transferul către un design sustenabil. Primii pași în această direcție au fost deja făcuți, iar magazinul Kiehl’s din Brașov este primul magazin al companiei ce urmează să primească certificarea LEED. 

Mai mult, compania va sorta, trata și recicla deșeurile în toate locațiile sale (sediul central și magazine proprii) și va asigura accesul consumatorilor români la informații despre sustenabilitate și reciclare în cadrul programului Garnier Green Beauty. 

Dincolo de eforturile proprii, compania este conștientă că un rol important în menținerea unui mediu mai curat îl are informarea și sprijinirea consumatorilor pentru a acționa. Astfel, L’Oréal România lansează prima platformă care îi învață pe consumatori cum să sorteze corect ambalajele produselor cosmetice și care sunt etapele reciclării. Platforma oferă informații despre tipurile de produse care pot fi sau nu reciclate, despre cum trebuie pregătite ambalajele înainte de aruncare, despre tipul containerelor în care trebuie aruncate etc.

Share this article
Prev Post

Heineken și-a lansat noua strategie globală de sustenabilitate 

Next Post

Colegiul Național Mihai Eminescu din Constanța, alimentat cu energie verde de CEZ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next