Un PET mic pentru om, un Tricou de Uriaș pentru omenire este sloganul celei mai recente campanii de promovare a reciclării, demarată de Asociația 11even, cu sprijinul Kaufland România și al Federației Române de Rugby, care se derulează până pe 22 martie, la automatele de colectare separată din parcările și magazinele Kaufland. Obiectivul campaniei este de a realiza un nou record atestat de Guinness World Records pentru cel mai mare tricou din lume. Cu dimensiuni estimate la nivelul unui teren de rugby, tricoul va fi realizat complet din țesătură din material plastic reciclat, provenit în urma valorificării a peste 250.000 de PET-uri.
Toți cei care doresc să se alăture inițiativei sunt invitați să aducă minim 5 recipiente din PET la oricare din magazinele Kaufland din țară, Pe lângă ocazia de a contribui la stabilirea unui nou record mondial, participanții au șansa de a câștiga numeroase premii dacă se înscriu la tombola organizată pe www.tricoudeurias.ro.
„Grija față de mediu este o prioritate pentru Kaufland România și ne bucurăm că tot mai mulți români aleg să protejeze natura folosind infrastructura de colectare disponibilă la nivelul tuturor magazinelor noastre. Prin „Tricou de Uriaș” îi răsplătim pe toți cei care adoptă un comportament responsabil și în același timp, îi invităm să ia parte alături de noi la un eveniment unic – realizarea unui record Guinness”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Recordul mondial atestat de Guinness World Records pentru cel mai mare tricou din lume se va stabili chiar de Ziua Internațională a Pământului, pe 22 aprilie, când Tricoul de Uriaș va fi desfășurat pe Stadionul Arcul de Triumf din București, în prezența echipei naționale de Rugby a României. După evenimentul de atestare, din materialul folosit pentru Tricoul de Uriaș se vor produce peste 12.000 de tricouri de adulți și copii, care vor fi donate pe parcursul anului în cadrul evenimentelor Bucurie în Mișcare. Aflat la cea de a XI-a ediție, Bucurie în Mișcare este unul din cele mai importante programe de promovare a mișcării de masă din țara noastră, fiind organizat de Asociația 11even, cu sprijinul Kaufland România și cu implicarea a sute de cluburi și entități din domeniul sportului.
Printre premiile oferite de organizatori se numără tricouri replică ale Tricoului de Uriaș, realizate din fibră de plastic 100% reciclat, tricouri și mingi semnate de jucătorii echipei naționale de rugby a României, sau experiențe la evenimentul de atestare a recordului. Pentru a se înscrie la tombolă, participanții trebuie să recicleze minim 5 PET-uri la oricare din cele 167 de magazine Kaufland din țară și să înscrie bonul emis de aparatul de colectare pe site-ul www.tricoudeurias.ro. Aparatele de colectare acceptă sticle din PET cu volum până la 3l, golite de conținut, cât mai curate și nedeteriorate.
PET-ul este un material 100% reciclabil, iar prin depunerea recipientelor la centrele specializate de colectare se reduce cantitatea de deșeuri ce se depozitează la gropile de gunoi sau care ajunge în natură. Colectarea corectă a sticlelor de PET contribuie astfel la protejarea mediului.
Pentru a încuraja și susține un comportament ecologic în rândul consumatorilor, Kaufland România a extins infrastructura de colectare la nivel național. Proiectul reprezintă o premieră la nivelul pieței de retail alimentar. Doar în anul 2021, bugetul total al investițiilor pentru extinderea și întreținerea rețelei de aparate de reciclare a depășit 25 milioane de lei.
Anul trecut, prin intermediul rețelei de automate, compania a reușit să colecteze peste 15.400.000 de recipiente de la peste 1,6 milioane de clienți. Recipientele sunt preluate periodic de companii specializate și valorificate prin reciclare.