Companii responsabile față de mediu și oameni

Săptămâna Verde în România. Nature Talks a lansat cel mai mare program național interactiv de educație de mediu

Asociația Nature Talks a lansat „Săptămâna Verde în România”, cel mai amplu program național gratuit de educație de mediu din țară. Până la finalul anului școlar, peste 6.000 de elevi din 23 de orașe vor beneficia de ateliere de mediu gratuite, susținute în natură, printr-un concept interactiv, bazat pe jocuri, experimente și concursuri.

În primul an în care a fost inclus în programa școlară conceptul Săptămâna Verde, trainerii Nature Talks vor străbate aproape 10.000 de km, în toată România, pentru a susține cursuri de mediu elevilor din cele 23 de orașe selectate în program. Timp de 3 luni, în perioada 16 martie-11 iunie, reprezentanții asociației vor ajunge la elevii din clasele a II-a, a III-a, a IV-a și a V-a. Atelierele vor fi susținute în București, Pitești, Craiova, Târgu Jiu, Drobeta Turnu-Severin, Timișoara, Arad, Deva, Oradea, Cluj-Napoca, Blaj, Târgu-Mureș, Reghin, Sibiu, Brașov, Ploiești, Buzău, Constanța, Galați, Brăila, Piatra-Neamt, Suceava și Iași.

Proiectul este susținut de Fundația Bosch România și OMV Petrom – parteneri principali, KPMG în România – partener, Autonom România – partener de mobilitate și RWS – sponsor. De asemenea, programul beneficiază și de sprijinul Ministerului Mediului, ca partener instituțional.

Pentru acest program, școlile s-au înscris pe scoalademediu.ro, prima platformă dedicată proiectelor de educație de mediu pentru copiii din România, care conectează elevi, profesori și companii sustenabile, lansată de Nature Talks în 2022.

„Săptămâna Verde în România” vine cu un concept inovativ, bazat pe o școală mobilă de mediu, care încape într-un troller și poate fi instalată oriunde. Elevii vor avea parte de ateliere gratuite susținute în aer liber, în grădini botanice, parcuri tematice, pepiniere silvice, sere sau muzee în aer liber. În cadrul atelierelor, elevii vor învăța într-un mod interactiv noțiuni despre poluare, colectare selectivă, reciclare, eficiență energetică, risipă alimentară și surse regenerabile de energie. Pentru fiecare temă abordată, trainerii Nature Talks au pregătit machete demonstrative. Echipele Nature Talks se vor deplasa în țară cu un autoturism hybrid, eco-friendly, pus la dispoziție de Autonom România.

„Mediul este unul dintre domeniile de implicare pentru Fundația Bosch România, având drept focus susținerea unor programe educaționale în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător. Ne implicăm în susținerea acestui program, Săptămâna Verde în România, întrucât reprezintă un mare ajutor pentru școlile și elevii din România în contextul programului național educațional Săptămâna Verde. În lipsa resurselor necesare, programul național se poate transforma dintr-o mare oportunitate într-o povară pentru toți actorii implicați în actul educațional”. – Simona Beldiman, director executiv Fundația Bosch România.

„Ne bucurăm să fim și în acest an parte dintr-un proiect care mai pune o cărămidă la educația generațiilor viitoare, dar aduce o contribuție valoroasă și la (re)educarea noastră, a adulților, prin simplul fapt că ambasadorii acestui program,   copiii noștri, vor fi purtătorii misiunii de ne îndruma spre un stil de viață mai asumat, mai responsabil, mai sustenabil. Credem în impactul unor astfel de proiecte și credem că o societate sănătoasă se clădește pe o educație sănătoasă. Și acesta este cu siguranță drumul pe care îl urmăm prin susținerea unor astfel de proiecte”. – KPMG în România.

„Ați observat că nouă, adulților, ne este destul de greu să ne schimbăm obiceiurile și avem nevoie constant de motivație, în timp ce copiilor le este mult mai natural să se implice, să contribuie, să viseze? Educația continuă și programele gândite diferit, de tipul „Săptămâna verde”, sunt un astfel de context fertil, în care semințele plantate acum au mari șanse să evolueze frumos și să creeze valoare pe termen lung. Spre binele tuturor.  Natura ne vorbește. Noi o ascultăm?” ‑ Magdalena Caramilea, Director Sustenabilitate Autonom.

„Compania multinațională RWS, lider mondial în furnizarea de servicii și tehnologie în industria traducerilor, și-a axat întreaga strategie a ultimilor ani pe creșterea sustenabilă, în cadrul căreia componenta de mediu este o direcție principală de acțiune. Pentru a îndeplini principiile Națiunilor Unite de dezvoltare durabilă la care am aderat, cât și hotărârea de a ne reduce emisiile de carbon cu 55% până în anul 2030, parteneriatul cu Nature Talks este foarte important și de încredere pentru noi. Apreciem în mod deosebit efortul depus și proiectele pe care le-au inițiat, mai ales cele de educare a elevilor încă din clasele primare dar și a angajaților noștri în domeniul protecției mediului, cu tot ce înseamnă asta” ‑ Adrian Gocan – Director RWS Romania.

Asociația Nature Talks este un ONG de mediu care dezvoltă programe de educație de mediu pentru copiii cu vârsta între 7 și 12 ani. „Săptămâna Verde în România” este al șaptelea program de educație de mediu lansat de Nature Talks în ultimii 3 ani.

Share this article
Prev Post

Hidroelectrica încheie un parteneriat cu gigantul Masdar din Emiratele Arabe Unite pentru realizarea de parcuri eoliene off-shore și parcuri solare flotante în România

Next Post

Ziua Internațională a Pădurilor. Zentiva va planta în toate țările în care este prezentă peste 1 milion de copaci până în 2030

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next