Companii responsabile față de mediu și oameni

Clarfon și Asociația CSR Nest lansează cea de a treia ediție a campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”

Clarfon și Asociația CSR Nest lansează cea de a treia ediție consecutivă  a campaniei anuale de împădurire „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”. Campania, implementată în acest an cu sprijinul Direcției Silvice Prahova,  își propune să contribuie la creșterea suprafețelor împădurite din România, prin plantarea de stejari pe o suprafață de peste 2,5 hectare de teren din Târgșorul Vechi,  județul Prahova. La acțiunea de împădurire din acest an vor participa aproximativ 50 voluntari din rândul angajaților Clarfon.

Statisticile la nivel național arată că în România calitatea aerului este influențată de un grad ridicat de poluare, ceea ce afectează în mod semnificativ calitatea vieții populației. În plus, în ultimele decenii, România s-a confruntat cu un nivel ridicat al defrișărilor, ceea ce a dus la crearea unor importante dezechilibre ale ecosistemelor naturale.

Dezvoltată sub sloganul „Good People Do Good Things”, cea de a treia ediție a campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” a demarat în luna august și presupune plantarea, în prima parte a lunii decembrie, a 1.450 de stejari în Târgșorul Vechi, județul Prahova. La fel ca și în anii precendenți, mecanismul campaniei se bazează pe dezvoltarea spiritului civic și a implicării comunitare și presupune ca pentru fiecare aparat auditiv vândut în peste 70 de cabinete la nivel național, Clarfon să planteze un copac.

Campania include de asemenea, și o componentă de comunicare internă în rândul angajaților Clarfon, cu scopul de a crește gradul de conștientizare a acestora privind importanța împăduririlor ca măsură de protejare a mediului înconjurător și de contribuție la combaterea schimbărilor climatice.

Campania „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat” face parte din strategia pe termen lung a Clarfon care se concentrează pe două direcții majore: prevenirea problemelor legate de auz și scăderea impactului pe care compania îl are asupra mediului înconjurător inclusiv prin adoptarea de tehnologii medicale pentru aparatele auditive cât mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Activând în domeniul comercializării de aparate auditive, Clarfon are în centrul atenției creșterea calității vieții oamenilor, prin controlul și menținerea sănătății auzului, ca intervenție principală. Cum calitatea vieții înseamnă și un aer mai curat, Clarfon și-a aliniat strategia de implicare comunitară prin contribuirea la protejarea mediului înconjurător și asigurarea unui aer mai curat, prin plantarea de copaci în zone din sudul României.

În acest fel, Clarfon adresează Obiectivul 15 de Dezvoltare Durabilă al Națiunilor Unite: „Protejarea, restaurarea și promovarea utilizării în mod sustenabil a ecosistemelor naturale, gestionarea sustenabilă a pădurilor, combaterea fenomenului de deșertificare și diminuarea procesului de degradare a solului și a biodiversității”.

Astfel, Clarfon devine prima companie din sectorul său de activitate care își aliniază strategia de intervenție comunitară la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.

„Pentru Clarfon, contribuția la protejarea mediului înconjurător reprezintă o prioritate. Deschiderea autorităților locale cu care am colaborat, alături de Asociația CSR Nest în edițiile anterioare ale campaniei Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat, ne-au determinat să continuăm și în acest an, pentru a treia oară consecutiv acțiunile de împădurire, ca parte din demersul nostru pentru un mediu mai curat. Incluzând și acțiunea de plantare din acest an, prin campania Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat, Clarfon contribuie la împădurirea a aproximativ 7,5 hectare de teren cu peste 4.000 de puieți în județele Prahova și Călărași. Efectele schimbărilor climatice încep să fie tot mai vizibile și în România, ceea ce înseamnă că este mai mult decât necesar să acționăm pentru a ne asigura un mediu sănătos pentru viitor”, spune Ionuț Ștefănescu, Director General Clarfon.

„Prin parteneriatele pe care le încheiem anual cu Direcțiile Silvice Județene care sprijină derularea campaniei Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”, ne asigurăm că suprafețele plantate prin această inițiativă sunt monitorizate de aceste instituții. Acest lucru aduce un plus de valoare și un impact crescut intervenției pe care Clarfon o are în comunitățile locale, făcând din această inițiativă un demers care implică în mod activ și pe termen lung Direcțiile Silvice locale”, spune Anda Sebesi, Director de Comunicare, Asociația CSR Nest.

Începând cu anul 2012 Clarfon derulează anual campanii sociale de conștientizare a importanței auzului, în care persoanele interesate își pot evalua auzul în mod gratuit. În plus, compania și-a concentrat eforturile pe oferirea de aparate auditive reîncărcabile, eliminând în acest fel folosirea bateriilor, unul dintre tipurile de deșeuri cu impact semnificativ asupra mediului înconjurător. Nu în ultimul rând, toate aparatele auditive  din portofoliul Clarfon înglobează tehnologii performante, prietenoase cu mediul înconjurător, producătorul Sonova fiind lider în domeniul soluțiilor de auz.

Despre Clarfon

Clarfon este prezentă pe piața din România din anul 2003 și are un portofoliu format din toate dispozitivele medicale din sfera ORL: aparate auditive, implant cohlear, butoane fonatorii, canule, laringofoane, sisteme asistive de auz. Compania are o rețea formată din peste 70 de cabinete și peste 100 de specialiști la nivel național. Toate cabinetele Clarfon respectă standardele europene de siguranță sanitară.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest a fost înființată în 2010, cu misiunea de a promova responsabilitatea socială în rândul societăţii civile şi al companiilor și comportamentul responsabil față de mediu. Totodată Asociația este implicată într-o serie de demersuri privind dezvoltarea comunitară și organizațională, cu scopul de a crea comunități sustenabile și a contribui la progresul societății civile la nivel național. Pentru mai multe informații, accesați www.csrnest.ro.

Share this article
Prev Post

Global Engagement Summit pentru tinerii cu proiecte care produc o schimbare necesară în societate

Next Post

WWF România angajează Junior Communications Officer

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next