Companii responsabile față de mediu și oameni

Community Index 2022. Sub 5% din proiectele de CSR din România sunt destinate combaterii schimbărilor climatice

The Azores Sustainability & CSR Services, lider pe piaţă în Romania privind analize de sustenabilitate şi CSR,  a lansat a 4-a ediţie a Community Index, cel mai complex ranking anual al proiectelor companiilor de investiţii în comunităţile din România, structurat pe 19 categorii. Indexul îşi propune să fie un instrument util pentru profesioniştii din domeniu pentru a-i ajuta să ia decizii mai bine informate privind viitoarele investiţii în comunităţi. De asemenea, scorecard-ul Community Index, care are 46 de indicatori, poate servi drept un checklist pentru a analiza gradul de complexitate şi de performanţă al unui proiect.

Cele 19 categorii luate în calcul

  • Active Living
  • Antreprenoriat
  • Artă, Cultură, Turism
  • Raising Awareness / Creşterea nivelului de conştientizare privind diverse cauze
  • Educaţie pentru carieră
  • Educaţie pentru elevi
  • Educaţie: Tehnologie în şcoli
  • Educaţie Financiară
  • Mediu: Reduce Reuse Recycle
  • Mediu: Schimbări Climatice
  • Medii defavorizate
  • Oraşe sustenabile
  • Protecţia animalelor
  • Sănătate: Raising Awareness
  • Nutriţie/Wellbeing
  • Tech 4 Good
  • Women empowering
  • Implicarea angajaților (New 2022)
  • Sprijin pentru vârstnici (New 2022)
  • The one to watch (New 2022)

Piaţa de investiţii şi donaţii în sprijinul comunităţilor a crescut în ultimii ani şi se ridică la peste 80 milioane euro anual, în principal pentru proiecte de educaţie pentru elevi (8.4%), sănătate (11.5%) sau medii defavorizate (18.1%). Un alt domeniu de interes pentru companii este Artă/Cultură, 9.2% dintre proiecte fiind dezvoltate în această direcţie. Surprinzător, mai ales în contextul actual, sub 5% din proiectele derulate de companiile din România sunt destinate combaterii schimbărilor climatice.

Clasament proiecte din categoria Schimbări Climatice

Gold Recognition

  • Zero Risipă – Auchan România
  • Green Challenge – Grupul CEZ în România
  • Pădurea HP – HP Inc. (în parteneriat cu Pădurea Copiilor)

Silver Recognition

  • „România plantează pentru mâine” – OMV Petrom, în parteneriat cu 6 ONG-uri reprezentative de mediu (Act for Tomorrow, Mai Mult Verde, Plantăm fapte bune în România, Pădurea Copiilor, Viitor Plus și Asociația Parcul Natural Văcărești)

Bronze Recognition

  • #Cofftree, harta celor mai frumoși copaci din România – Julius Meinl

„Domeniul CSR este în continuă dezvoltare şi este foarte important ca managementul unui proiect de investiţii în comunităţi să aibă aceeaşi rigoare ca orice alt proiect de business. A comunica doar suma donată pentru un proiect nu este de ajuns, ar trebui să existe mai multă transparenţă privind stakeholderii implicati, alinierea la strategia de business şi la industrie şi publicarea rezultatelor privind impactul generat în comunitate, atât pe termen scurt cât şi pe termen lung. Proiectele care au o strategie bună îşi pot îmbunătăţi considerabil rezultatele şi pot contribui într-o mai mare masură la sustenabilitatea şi rezilienţa unei comunităţi.” – declară Alina Liciu, Managing Partner The Azores Sustainability & CSR Services.

Printre principalele trenduri evidenţiate în urma analizei, se remarcă o uşoară creştere a nivelului de transparenţă privind rezultatele şi impactul proiectelor de CSR. De asemenea, companiile tind să alinieze mai bine strategia de CSR la specificul industriei şi la strategia de business. În ceea ce priveşte angajaţii, aceştia sunt tot mai dornici de a ajuta comunităţile şi apreciază companiile care le oferă această oportunitate. Un alt trend observat este că există un interes crescut privind obiectivele pe termen lung: companiile pun mai mult accent pe a genera impact pe mai mulţi ani şi a evita crearea unei dependenţe a comunităţii, concentrându-se pe dezvoltarea unor abilităţi care să ramană în comunitate chiar şi după ce o companie îşi retrage sprijinul.

Community Index analizează anual peste 850 de proiecte din România, derulate în perioada ianuarie – decembrie. Rankingul este o parte componentă a Romania CST Index (Corporate Sustainability & Transparency Index), care evaluează informaţiile publicate de companii în rapoartele de sustenabilitate. Principalele obiective ale Community Index sunt de a structura toate aceste proiecte într-o bază de date şi de a analiza modul în care acestea se aliniază la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD).

Mai multe informații

Share this article
Prev Post

Berry, Tchibo și Neste au dezvoltat noile capsulele de cafea obținute din materiale regenerabile, reducând emisiile de carbon cu 35%

Next Post

Ursus Breweries: consumatorii din cele 15 poieni Ciucaș sunt chemați să păstreze natura curată prin campania de colectare separată a 20.000 de ambalaje nereturnabile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *