Companii responsabile față de mediu și oameni

Electrolux și AIESEC au desfășurat pentru al 2-lea an programul Food Heroes în cadrul căruia au fost susținute 70 de ateliere cu participarea a peste 1800 de elevi

În decursul anului 2022, Electrolux împreună cu AIESEC au desfășurat în 8 școli din România programul Food Heroes, prin care și-au propus să ofere elevilor noțiuni teoretice și practice despre ce înseamnă un consum responsabil de alimente, cum își pot organiza un meniu alimentar echilibrat și cum pot evita risipa alimentară. Anul acesta, au fost organizate 70 de ateliere susținute de peste 40 de voluntari AIESEC România la care s-au alăturat și reprezentanții Electrolux România. În cadrul atelierelor au participat peste 1800 de elevi, de aproape 4 ori mai mulți decât la prima ediție. Au fost susținute și o serie de demo cooking-uri, de către doi Chefi parteneri Electrolux – Chef Liviu Lambrino și Chef Paul Siserman, care le-au oferit elevilor idei de cum pot pregăti o gustare sănătoasă cu fructe și legume.

Durata unui atelier a fost de 60 de minute, iar pe parcursul acestuia, elevii cu vârste cuprinse între 8 și 17 ani au avut parte de lecții practice și teoretice. La finalul acestor ateliere, copiii au primit o diplomă de participare „Sunt un Erou al alimentației”.

Potrivit unui studiu publicat de Organizația Națiunilor Unite, industria alimentară este în prezent responsabilă pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră. Unul dintre obiectivele la nivel grupului Electrolux este de a face din alimentația sustenabilă alegerea preferată a consumatorilor, iar un prim demers important în această direcție este educarea consumatorilor cu privire la alegerile alimentare și a modului cum pot reduce risipa alimentară în propriile locuințe. Programul Food Heroes este o iniţiativă educaţională dezvoltată la nivel global de Fundaţia Electrolux împreună cu AIESEC, care își propune să le ofere copiilor un ghid practic de cum pot adopta mai multe obiceiuri alimentare sănătoase benefice pentru organism, dar în același timp prietenoase cu mediul înconjurător.

„Creșterea gradului de educare și informare a consumatorilor cu privire la risipa alimentară reprezintă unul dintre angajamentele setate la nivelul grupului și pe care îl susținem și pe plan local printr-o serie de parteneriate strategice pe termen lung. Programul Food Heroes este un exemplu de bună practică care se adresează noilor generații de consumatori, care au o putere extraordinară de a schimba lucrurile și de a contribui în mod real la bunăstarea Planetei prin fiecare obicei sustenabil pe care îl adoptă. Suntem entuziasmați de rezultatele obținute la ediția din 2022 și suntem convinși că parteneriatul cu AIESEC se va extinde și pe viitor”, a declarat Teodora Juravle, Marketing Director Electrolux România.

„Am fost familiară cu proiectul încă de când am fost una dintre persoanele care facilita lecția, acum un an, unde am discutat cu elevi de clasa a XI-a despre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și cum putem avea un stil de viață mai sustenabil. După toate discuțiile avute cu ei, mă gândeam cât de mult mi-ar fi plăcut să îmi fie predate și mie, în liceu, subiecte asemănătoare. Plănuim să ajungem la cât mai mulți tineri prin proiectul acesta, și să promovăm masiv Obiectivele de Dezvoltare Durabilă tinerilor din România, cred că este mare nevoie să ne implicăm activ în atingerea lor”, a spus Diana Stanciu, membru AIESEC România.

Programul Food Heroes este o inițiativă sustenabilă lansată în 2018 de Fundația Electrolux, la nivel mondial, și își propune să contribuie la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă pentru 2030 ale ONU.

Share this article
Prev Post

Kaufland a fost desemnată cea mai transparentă și performantă companie în direcția sustenabilității, conform România CST Index

Next Post

E.ON și Plimob finalizează construcția unei centrale fotovoltaice de 1 MW

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next