Companii responsabile față de mediu și oameni

Henkel – trecere în revistă a inovațiilor sale sustenabile

Henkel este un deschizător de drumuri și se numără printre primele companii care au inclus sustenabilitatea, creativitatea, inovația și ideea de economie circulară în ADN-ul produselor sale, chiar de la lansarea acesteia în 1876.

Primul detergent fără fosfați
Un foarte bun exemplu este Persil, primul detergent modern, lansat în 1907, care a schimbat total modul in care se spălau rufele la domiciliu, ușurând viața gospodinelor vremii, care nu mai erau nevoie să consume timp cu înălbirea, fierberea și frecarea rufelor, Persil curățând rufele ușor și fără clor. Un alt exemplu este primul detergent fără fosfați, lansat în Germania, în ianuarie 1986.

Mai puțin plastic pentru o economie circulară
O economie circulară este un sistem regenerativ în care inputul de resurse, cât și pierderile de energie, emisiile de dioxid de carbon în atmosferă și deșeurile sunt minimalizate prin încetinirea sau închiderea circuitului de materie primă și energie folosite. Asta se poate realiza prin design durabil, mentenanță, reparare, refolosire și reciclare. Henkel se numără printre primii promotori ai economiei circulare la nivel global, stabilindu-și obiective clare pentru anul 2025 în ceea ce privește ambalajele – „100% reciclabile sau reutilizabile”. Astfel, toate ambalajele sunt concepute pentru reutilizare sau reciclare, se urmărește reducerea plasticului fosil (petrol, gaze naturale, cărbune) cu 50%, în paralel cu reducerea plasticului virgin cu 50% și zero deșeuri („Fără deșeuri de plastic în natură”).

100% reciclabil
Portofoliul companiei a fost complet revizuit, iar consumatorii români pot descoperi acum inovațiile sustenabile Henkel Laundry & Home Care, precum Persil Deep Clean – cu un concept nou și o formulă mai performantă (”Active Fresh Effect”), într-un ambalaj 100% reciclabil (sticlă și cutie) sau Persil 4-in-1 Discs – ce utilizează cu 40% mai puțin plastic reciclat, cu folie biodegradabilă, iar datorită formatului, se evită supra-dozarea.

Apoi, variantele verzi „Pro Nature“, de exemplu Pur „Pro Nature”, au un procentaj ridicat de plastic sau carton reciclat (75- 100% r-PET), până la 95% – 99,9% ingrediente din surse naturale, 0 % fosfat de parfum, colorant și certificarea ecolabel „Blue Engel”. Sau Somat All in 1 „Pro Nature” – 100% carton reciclat, 94% ingrediente din surse naturale, 100% putere de curățare împotriva petelor uscate, folie solubilă în apă, 0% parfumuri și certificarea ecolabel.

100% naturale și complet biodegradabile
O adevarată inovație sunt șervețelele Color Catcher K2r ce protejează culorile și țesăturile, evitând migrația culorilor în timpul spălării acestora în mașina de spălat, fapt ce permite spălarea combinată a rufelor albe cu cele colorate (în acest fel se fac și economii de energie și apă). Noile produse sunt din materiale 100% naturale și complet biodegradabile, fără parfum, din materii prime ce provin din surse responsabile certificate FSC („Forest Stewardship Council“), iar ambalajul produsului este organic, conținand iarbă (fapt ce determină economii de apă & CO² în procesul de reciclare – reutilizare)

Schwarzkopf: primele șampoane moderne
Și în categoria produselor cosmetice și de îngrijire personală, Schwarzkopf are o istorie lungă de produse inovatoare și soluții creative, ca de exemplu primul șampon-pudră „Schampoon”, lansat în 1903, primul șampon-lichid din Europa ( în 1927), primul șampon-lichid fără săpun și substanțe alcaline („Onalkali” considerat premergatorul șamponului modern) și primul șampon în tub, sub formă de cremă – Schauma, lansat în 1949. În 1955, Schwarzkopf dezvoltă primul spray-fixativ din Europa – Taft iar în 1968, primul șampon-colorant – Palette Color Shampoo. În 1987, Schwarzkopf este primul mare producător de cosmetice care lansează produse (Taft) în ambalaje fără CFC (cloroflorocarbon, gaze cu efect de seră).

Inovație pentru consum redus de resurse naturale
În România, portofoliul Henkel Beauty Care oferă produse inovatoare și performante care încurajează un consum responsabil, sub umbrela „Frumusețe certificată – Frumusețe curată – Frumusețe verde”.

Un foarte bun exemplu îl constituie campania națională pentru marca Nature Box – „Pădurea Nature Box”, obiectivul fiind de a planta o pădure, printr-o campanie națională, împreună cu Viitor Plus. Dacă în 2020 motto-ul campaniei a fost “Cumpără Nature Box și adoptă un copac!”, în 2021 acesta este “Împreună plantăm o pădure”. De asemenea, rezervele Nature Box, pentru șampon și gel de duș, lansate recent și în România, în ambalaje 100% reciclabile. O rezervă are minimum 60% mai puțin plastic comparativ cu sticla Nature Box 385 ml, formulă certificată „COSMOS NATURAL” și nu conține silicon.

Pentru mai multe exemple și detalii consultați ultimul raport de sustenabilitate al companiei.

Share this article
Prev Post

România plantează pentru mâine. OMV Petrom a finalizat prima etapă de plantare din acest an

Next Post

Strategia societală și de mediu Renaulution, în centrul performanței de afaceri Renault

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next