Strategia societală și de mediu Renaulution, în centrul performanței de afaceri Renault

Renault Group a evidențiat, în cadrul Adunării Generale Anuale desfășurate recent, harta politicii sale de CSR și rolul pe care îl va juca în strategia Renaulution. O politică ambițioasă, bazată pe lansarea unor mecanisme noi, va ajuta Grupul să realizeze strategia de transformare și să atingă obiectivele de performanță. Politica se bazează pe trei piloni majori care sunt integrați profund în afacerea companiei: tranziția ecologică, siguranța clienților pe drum și a angajaților la locul de muncă și incluziunea prin îmbunătățirea ratei de angajare și creșterea numărului de femei ca forță de muncă.

– Ca motor al performanței și inovării, o nouă strategie societală și de mediu este integrată în planul strategic Renaulution.

– Această strategie adaptează Misiunea Grupului la o hartă operațională; ajută compania în perioada transformării prin intensificarea tranziției ecologice, îmbunătățirea siguranței clienților pe drum și a angajaților la locul de muncă, și acționarea în favoarea incluziunii sociale.

– Ca parte a eforturilor sale de reducere a amprentei de carbon, Renault Group își prezintă primul raport climatic, care detaliază metodologia sa de acțiune și mijloacele de obținere a unui nivel neutru de carbon în Europa din 2040.

„Considerăm responsabilitatea noastră de mediu și societală ca unul dintre capitolele Renaulution. Angajamentele noastre pentru reducerea amprentei de carbon, pentru siguranța oamenilor care ne conduc vehiculele și a angajaților la locul de muncă, și pentru incluziune fac față provocărilor noastre strategice și susțin crearea de valoare. Dezvoltat împreună cu echipele companiei, și conform valorilor noastre de inovație și solidaritate, acest plan de acțiune este susținut de un grup de membri ai comitetului executiv și va fi integrat complet în activitățile noastre. Aceste angajamente încorporează Misiunea noastră, în timp ce contribuie la transformarea Grupului.” a subliniat Luca de Meo, CEO al Renault Group.

Tranziția ecologică ca parte integrantă a întregului lanț valoric

În plus față de angajamentele luate cu privire la electrificarea vehiculelor, cu un procent de vehicule electrice de 65% din vânzări până în 2025, și 90% până în 2030 pentru marca Renault în Europa, Grupul își propune să atingă un nivel neutru de carbon în Europa în 2040 și în toată lumea în 2050.

Din anul 2005, Grupul a făcut eforturi să reducă impactul vehiculelor sale asupra mediului pe toată durata de viață a acestora și își intensifică eforturile pentru a nu mai emite deloc carbon, cu obiective măsurabile pentru 2025 și 2030.

Noile inițiative de tranziție ecologică:

– Grupul se angajează să reducă amprenta de carbon concentrându-și eforturile pe șase componente (oțel, aluminiu, polimeri, electronice, anvelope și sticlă), care reprezintă în prezent 90% din amprenta de carbon. Pentru a încuraja întregul ecosistem spre o producție mai sustenabilă vor fi aplicate taxe pentru emisiile de dioxid de carbon. Până în 2030, Grupul își propune să reducă amprenta de carbon asociată acestor achiziții cu 30% (ca CO2 pe kg de material).

– Asamblat în Franța cu energie fără emisii de carbon, modelul R5, când va fi lansat în 2025, va include baterii mai durabile, care să contribuie la o amprentă de carbon mai mică cu cel puțin 20% (comparativ cu ZOE în 2020). Dincolo de acest obiectiv, Grupul face eforturi pentru a asigura o furnizare responsabilă și durabilă a mineralelor. Pentru aceasta există parteneriatul cu Veolia și Solvay pentru reciclarea metalelor găsite în baterii în circuit închis (cobalt, nichel, litiu, etc.).

– În ce privește partea de fabricare, Grupul urmărește să reducă emisiile unităților cu 50% la nivel mondial (comparativ cu 2019). Pentru a atinge acest obiectiv, compania va investi 20 milioane de euro în unitățile sale industriale, generând astfel economii de până la 90 milioane de euro, prin facturi de energie mai mici și penalități evitate pentru emisii excesive. Sit-urile Electro-Northpole își vor echilibra emisiile de carbon până în 2025, restul unităților din Europa urmând acest exemplu până în 2030.

Dezmembrarea vehiculelor și reciclarea pieselor – inclusiv a bateriilor – în Re-Factory din Flins și în sucursalele Renault Environment vor genera peste 1 miliard de euro din vânzări până în 2030.

Primul raport climatic Renault Group subliniază ambiția Grupului privind echilibrarea emisiilor de carbon, cu acțiuni-cheie și etape de angajament pentru 2025/2030. Acesta aplică orientările emise de Grupul de Lucru privind Dezvăluirile Financiare legate de Climă (TCFD – Task Force on Climate-Related Financial Disclosures). Documentul complet poate fi accesat aici.

Despre Grupul Renault

Consolidat de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, și expertiza sa unică în electrificare, Grupul Renault cuprinde 5 mărci complementare – Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize – oferind clienților săi soluții de mobilitate inovatoare și durabile. Existent în peste 130 de țări, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Acesta angajează peste 170.000 de persoane care personifică Obiectivul acestuia în fiecare zi, astfel încât mobilitatea aduce oamenii împreună. În rând cu provocările ecologice, ambiția Grupului este să echilibreze emisiile de carbon în Europa până în 2050.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Henkel – trecere în revistă a inovațiilor sale sustenabile

Henkel – trecere în revistă a inovațiilor sale sustenabile

Henkel este un deschizător de drumuri și se numără printre primele companii care

Next
Philips România: peste 2000 de elevi din București, mai conștienți despre ce înseamnă poluarea aerului

Philips România: peste 2000 de elevi din București, mai conștienți despre ce înseamnă poluarea aerului

Peste 2000 de elevi din București au învățat în prima ediție a programului