Companii responsabile față de mediu și oameni

Kaufland și Ultragreens au lansat prima unitate de agricultură verticală, sustenabilă, din România, lângă Ploiești. Producția greenhub-ului etajat va fi distribuită integral în rețeaua de hypermarket-uri Kaufland

Kaufland și Ultragreens, cunoscut până acum ca Microgreens România, au inaugurat astăzi prima unitate de agricultură verticală din România, a cărei producție va fi integral destinată vânzării în magazinele retailerului. Green Hub Kaufland by Ultragreens este un proiect amplu de mediu și agricultură inteligentă, orientat către noile tendințe de consum sănătos și în conformitate cu agenda ONU de dezvoltare sustenabilă.

Întreg ciclul de operare a unității a fost luat în calcul pentru a dezvolta o activitate sustenabilă pe termen lung, astfel că sera a fost construită în imediata apropiere a Centrului Logistic Kaufland Ploiești, pentru a reduce lanțul logistic de transport și impctul asupra mediului înconjurător.

„Green Hub Kaufland by Ultragreens este pentru noi mai mult decât un proiect sustenabil. Este o nouă etapă în parteneriatul pe care îl avem deja cu Ultragreens, prin care extindem sortimentul de microsere și plante fresh din hipermarketurile Kaufland. Macrosera este dotată cu tehnologii de ultimă generație, eficiente energetic și propune un model de agricultură responsabilă, în acord cu standardele internaționale privind protejarea mediului. Producția va fi direcționată integral către 65 dintre magazinele noastre din România”, a declarat Marco Hößl – CEO Kaufland România & Republica Moldova.

„În urmă cu 2 ani instalam primele Microsere în magazinele Kaufland din București, cu plante cultivate direct în incinta hypermarket-urilor – a fost primul nostru pas către agricultura urbană, hiper-localizată.  Am crezut mereu în soluțiile de tip indoor vertical farming ca fiind un răspuns la unele dintre cele mai mari probleme cu care populația se confruntă în momentul actual: nevoie de alimente fără pesticide, instabilitate alimentară, poluare, risipa resurselor. Am găsit în Kaufland partenerul ideal, alături de care inovăm aici, chiar la noi acasă, pentru o agricultură durabilă și sustenabilă, cu beneficiile unei alimentații sănătoase, pentru un viitor social responsabil”, a declarat Cristian Tudor, fondator Ultragreens (Microgreens).

Kaufland România este un puternic susținător al producătorilor locali, astfel că producția anuală de circa 60 de tone a hub-ului va fi distribuită integral în rețeaua de hypermarket-uri Kaufland. Pentru dezvoltarea acestui parteneriat și a asigura un flux constant de plante proaspete în întreaga rețea de 157 de hipermarketuri, o a doua unitate Green Hub va fi construită în localitatea Turda de către Ultragreens.

Unitatea de producție este instalată într-o hală industrială modernă, cu o amprentă la sol de 180 m2 și o suprafață de cultivare de 1250 m2, obținuți prin suprapunerea a șapte suprafețe de cultivare. Plantele sunt cultivate eficient tot timpul anului, cu un consum de apă cu 95% mai redus față de agricultura tradițională. Ciclurile de producție variază între 10 și 20 de zile, fiind cultivate game de salate, ridichi, broccoli sau chives, precum și plante aromatice, crescute în regim hidroponic. 

De asemenea, plantele sunt crescute cu ajutorul razelor UV, fiind folosite becuri LED cu un consum energetic minim, în timp ce sistemul închis de cultivare verticală permite o agricultură sustenabilă, care exclude poluarea cu pesticide și îngrășăminte la sol.

Investiția Ultragreens, principalul producător de microplante și plante aromatice din România, pentru dezvoltarea Green Hub Kaufland by Ultragreens, se ridică la 350.000 euro. Ultragreens este certificată GlobalGAP și respectă toate bunele practici impuse de acest standard, fiind premiată cu diplomă de excelență în consumul apei.

Comunicatul integral Kaufland România

Share this article
Prev Post

Fotografii hipnotizante la ediția 2022 a competiției internaționale The Nature Conservancy. Șopârla cu gâtul-evantai dintr-un parc eolian, locul I la categoria „Schimbări climatice”

Next Post

Europenii sunt îngrijorați de schimbările climatice și simt că au responsabilitatea de a acționa pentru combaterea acestora (Eurobarometru)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next