Lidl GB a anunțat că va elimina, până la mijlocul anului 2025, toate elementele de design atractive pentru copii de pe ambalajele produselor proprii considerate mai puțin sănătoase, în vederea încurajării unor alegeri alimentare mai sănătoase.
Această inițiativă depășește cadrul noii legislații din Regatul Unit, care va restricționa publicitatea produselor mai puțin sănătoase pentru copii începând cu octombrie 2025. Retailerul va elimina elemente de design precum elemente 3D sau animate, modele colorate strident și denumiri ludice care nu reflectă natura produselor.
Un exemplu concret al acestei schimbări îl reprezintă jeleurile în formă de ursuleți Lidl, care vor trece de la ambalajul actual, cu design tip desen animat, la un design mai simplu, axat pe produs și pe aromele de fructe. Această schimbare vine în continuarea inițiativei din 2020, când Lidl a devenit primul supermarket din Regatul Unit care a eliminat personajele de desene animate de pe ambalajele cerealelor pentru micul dejun.
În primăvara anului 2024, politica a fost extinsă pentru a interzice personajele animate de pe toate produsele „mai puțin sănătoase” destinate copiilor, continuând măsura din 2014 prin care dulciurile și ciocolata au fost eliminate de la casele de marcat.
Această inițiativă se aliniază altor eforturi de sustenabilitate ale companiei, inclusiv cu angajamentul recent de a utiliza tăvi cu 80% PET reciclat pentru întreaga gamă de produse din pește și obiectivul de a reduce cu 30% utilizarea plasticului în produsele marcă proprie până în 2025.