Companii responsabile față de mediu și oameni

Penny crește la raft prețul produselor pentru a arăta clienților „costul real” al impactului de mediu al producției alimentelor

Lanțul de magazine de tip discount Penny a lansat în Germania o campanie de o săptămână intitulată „adevăratul cost” al alimentelor, menită să arate cât ar costa produsele dacă s-ar lua în considerare toate consecințele de mediu și climatice ale producției, de la impactul asupra naturii la emisiile de particule și gaze cu efect de seră, precum metanul și CO2, până la utilizarea resurselor, a îngrășămintelor și a pesticidelor.

Cumpărătorii germani, care se bucură de unele dintre cele mai ieftine produse alimentare din Europa, sunt invitați să plătească în plus pentru unele produse pentru a acoperi „costul real” al acestora, în încercarea Penny de a crește gradul de conștientizare a prețului de mediu al producției de alimente.

Iaurtul cu fructe bio costă astfel cu 31% mai mult, brânza Maasdam produsă în mod convențional este de aproape două ori mai scumpă, în timp ce schnitzel-ul vegan are un preț mai mare cu 5%.

În cea mai mare economie a Europei, scrie Reuters, germanii au plătit doar 11,1% din bugetul gospodăriei lor pentru alimente în 2022, comparativ cu ponderea medie de 15,9% pentru întreaga Uniune Europeană și cu 20,6% și, respectiv, 17,9% în Spania și Italia, arată datele biroului federal de statistică.

Dar mâncarea lor ieftină, adesea produsă la scară industrială, are un preț ridicat pentru mediu. Anul trecut, agricultura germană a fost responsabilă pentru 55,5 milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră, reprezentând aproximativ 7,4% din emisiile țării.

„Trebuie să ne confruntăm cu mesajul incomod că prețurile alimentelor noastre nu reflectă costurile ulterioare care apar pentru mediu și societate”, a declarat Stefan Goergens, membru al consiliului de administrație al Penny, pentru Reuters.

Compania a declarat că va dona orice venit suplimentar unui proiect care să contribuie la o agricultură mai sustenabilă, dar se așteaptă, de asemenea, la o scădere mare a vânzărilor, deoarece consumatorii se luptă cu inflația. Inflația în Germania are o tendință de scădere, dar prețurile la alimente sunt în continuare cu 11% mai mari decât în urmă cu un an, au arătat datele preliminare recente ale biroului federal de statistică.

Organizația de protecție a consumatorilor Foodwatch a calificat campania drept „un simplu truc de PR”. În timp ce Penny percepe „costul real” al celor nouă produse, lanțul continuă să scadă prețurile la o serie de alte produse dăunătoare pentru mediu, cum ar fi carnea, potrivit Foodwatch, citată de Euronews.

Bernhard Krüsken, secretarul general al Asociației fermierilor germani, a numit campania un „proiect de spălare ecologică al unui supermarket de tip discount care, de altfel, nu prea este interesat de prețuri corecte”.

Share this article
Prev Post

Angajamentul UE de a planta 3 miliarde de arbori până în 2030. Peste 11.500.000 de arbori, înregistrați până în prezent pe MapMyTree

Next Post

Kraft Heinz își stabilește ca obiectiv pentru 2030 reducerea cu 20% a utilizării plasticului virgin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next