Companii responsabile față de mediu și oameni

Peste jumătate din hainele vândute de Primark conțin materiale reciclate sau din surse mai sustenabile

Raport de Sustenabilitate Primark ECSR (1)
Raport de Sustenabilitate Primark ECSR (1)

Primark și-a publicat cel de al 2-lea Raport privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică, menținându-și promisiunea de a oferi clienților o modă mai sustenabilă la prețuri accesibile.

În acest an, peste jumătate (55%) din totalul articolelor de îmbrăcăminte Primark conțin materiale reciclate sau materiale provenite din surse mai sustenabile, în creștere față de anul trecut de la 45% – performanță susținută de lansarea unei noi colecții de produse circulare, din care s-au vândut deja peste 3 milioane de haine.

46% din hainele din bumbac vândute de Primark în acest an conțin bumbac organic, reciclat sau provenit din programul Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), în creștere cu 6% față de anul trecut. PSCP, care împlinește anul acesta un deceniu de activitate, este în prezent cel mai ampu program de acest tip al unui singur retailer de modă și demonstrează că extinderea parteneriatelor poate avea un impact real. Programul se desfășoară în prezent în India, Bangladesh și Pakistan, iar anul acesta a fost lansat un proiect pilot în Turcia.

Primark a lansat, de asemenea, o platformă de trasabilitate și conformitate, TrusTrace, pentru a contribui la colectarea de date din întregul lanț de aprovizionare al produselor, de la materii prime la produsul finit. Aceste informații vor ajuta Primark să înțeleagă și să își gestioneze mai bine lanțul de aprovizionare.

O altă etapă importantă în acest an a fost atingerea obiectivului Primark de a reduce la jumătate emisiile de dioxid de carbon în întregul său lanț valoric până în 2030 – obiectivul fiind evaluat și validat de inițiativa Science Based Targets (SBTi).

Cum majoritatea emisiilor de dioxid de carbon provin din lanțul său de aprovizionare, Primark s-a concentrat pe sprijinirea furnizorilor în trecerea lor la surse de energie regenerabilă și și-a extins programele de eficiență energetică în 57 de fabrici din Bangladesh, China și Cambodgia.

În cadrul propriilor operațiuni, Primark s-a concentrat pe reducerea consumului de energie în magazinele sale și pe utilizarea mai multor surse de energie regenerabilă. În prezent, 70% din magazinele Primark sunt alimentate cu energie electrică din surse regenerabile sau cu emisii reduse de dioxid de carbon, iar 141 de magazine au trecut la un sistem de iluminat eficient din punct de vedere energetic.

Lynne Walker, Director Primark Cares, a declarat:

„Primark Cares îi îndeamnă pe toți cei din Primark la schimbare. În cel de-al doilea an ne-am propus să creștem ca amploare: am extins și integrat principiile, programele și procesele care ne vor însoți până în 2030 și mai departe, recunoscând în același timp învățămintele pe care le-am dobândit pe parcurs. Continuăm să lucrăm cu partenerii și furnizorii noștri pentru a stimula schimbarea și am înțeles mai bine ca oricând cât de crucială este colaborarea pentru îndeplinirea angajamentelor Primark Cares. Ne-am concentrat, de asemenea, asupra perfecționării și formării colegilor noștri, care sunt o parte integrantă a modului în care implementăm schimbarea în activitatea noastră.”

„Un alt element crucial este modul în care putem să inspirăm și să ne educăm clienții, dar și să îi aducem alături de noi în călătoria noastră de schimbare. Acest lucru presupune o mai mare transparență cu privire la locul și modul în care sunt fabricate hainele noastre, la schimbările pe care le facem și la ceea ce înseamnă pentru ei, precum și la problemele și rolul pe care industria modei și ei, în calitate de clienți, îl pot juca în această schimbare.”

Despre Primark

Primark este un retailer de modă internațional cu peste 75.000 de angajați în 16 țări din Europa și SUA. Înființat în Irlanda în 1969 sub marca Penneys, Primark își propune să ofere opțiuni accesibile pentru fiecare, de la articole de bază de calitate superioară la stiluri unicat pentru femei, bărbați și copii, precum și produse de frumusețe, articole pentru casă și accesorii. Din dorința de a crea experiențe retail extraordinare, Primark deține peste 400 de magazine la nivel global și continua să se extindă pe piețe noi și existente cu obiectivul de a ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026, inclusiv pe noua piață din Ungaria.  

Despre Primark Cares 

Primark face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă la prețuri rezonabile pentru fiecare prin strategia Primark Cares, un program multianual care se concentrează pe prelungirea ciclului de viață al hainelor, pe protejarea vieții pe planetă și pe susținerea mijloacelor de trai ale oamenilor care confecționează hainele Primark. În cadrul acestei strategii, Primark a dezvăluit nouă angajamente pe care își propune să le îndeplinească până în 2030. Aceste angajamente includ, până în 2030: fabricarea tuturor articolelor de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai durabile până în 2030, reducerea la jumătate a emisiilor de carbon în întregul său lanț valoric și asigurarea unui salariu decent lucrătorilor din lanțul de aprovizionare.

Mai multe informații despre Raportul Primark


Share this article
Prev Post

Klarwin și Teva România „redau verdele naturii” prin plantarea a 1300 de puieți în comuna Căscioarele

Next Post

OMV Petrom achiziționează o participație de 50% din „Respiră Verde”, lider în colectarea uleiului alimentar uzat în România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next