Companii responsabile față de mediu și oameni

Platforma de mediu pentru București: FCB și ING Bank au lansat o nouă rundă de finanțare pentru proiecte de mediu în București-Ilfov

Fundația Comunitară București împreună cu ING Bank au lansat un nou apel pentru proiecte de mediu în București-Ilfov prin Platforma de mediu pentru București. Prezenta rundă de finanțare are o valoare totală de 500.000 lei și își propune să finanțeze între trei și cinci proiecte: un proiect de maximum 250.000 de lei din Aria I – Zone naturale urbane, și între două și patru proiecte din Aria II – Spații verzi pentru comunități de cartier, în valoare totală de 250.000 de lei. Proiectele selectate pot fi susținute cu bugete suplimentare pentru o perioadă de trei ani. Proiectele pot fi depuse de organizații neguvernamentale sau grupuri de inițiativă civică.

Aria I – Zone naturale urbane vizează intervenții strategice pentru a conserva biodiversitatea și pentru a crește gradul de protecție al zonelor mari cu natură urbană, neamenajate încă ca spațiu verde public. Proiectul în valoare de maximum 250,000 lei trebuie să abordeze cumulativ în timpul implementării următoarele activități:

  • facilitarea infrastructurii de vizitare în zone mari cu natură urbană, neamenajate încă ca spațiu verde public, din București sau Ilfov (amenajarea de trasee sportive sau de biodiversitate, amenajarea unor puncte de vizitare pentru a aduce oamenii aproape de natură, într-un mod controlat);
  • cercetare și advocacy pentru a obține un grad de protecție superior al zonelor naturale urbane (ex. nou parc sau nou parc natural urban), amenințate constant de dezvoltarea imobiliară;
  • construirea unor comunități cu care se identifică, veghează și luptă pentru protejare biodiversității urbane.

Aria 2 – Spații verzi pentru comunități de cartier vizează intervenții de amenajare sau reamenajare a spațiilor verzi existente din cartierele bucureștene. Sunt finanțate între două și patru proiecte, în valoare totală de aproximativ 250,000 lei, care adresează în timpul implementării cel puțin două din activitățile de mai jos:

  • Amenajare de grădini urbane – comunitare care sunt luate în grijă de o comunitate locală  – propun un plan de îngrijire și după perioada finanțării; 
  • Permacultură și recuperarea ecologică a solurilor degradate folosind compostarea de proximitate;
  • Accesibilizarea spațiilor verzi existente aflate în proprietatea statului;
  • Advocacy către autoritățile locale pentru crearea/menținerea și creșterea de spații verzi de calitate (grădini urbane);
  • Advocacy pentru scalarea proiectului la nivel de comunitate de sector/ de oraș;
  • Dezvoltarea de soluții reziliente de înverzire a spațiului construit (acoperișuri verzi, pereți verzi, impermeabilizarea spațiilor betonate etc) întreținute de comunitatea locatarilor + campanii de informare despre beneficiile lor la nivelul comunității locale.

Exemple de proiecte ce pot fi finanțate (lista de mai jos este doar orientativă, nu este exhaustivă): 

  • Dezvoltarea comunității locale în jurul unui spațiu verde pe care îl ia în stăpânire pe termen lung și campanii de advocacy pentru crearea/menținerea și creșterea de spații verzi de calitate;
  • Amenajarea/creșterea calității și întreținerea spațiului verde din jurul blocurilor alături de locuitorii din zonă și campanie de advocacy către autoritățile locale; 
  • Scalarea unor proiecte existente în cele 2 arii de interes la nivelul mai multor zone din  București și Ilfov;
  • Amenajarea traseelor de biodiversitate și advocacy pentru creșterea gradului de protecție pentru un spațiu natural urban (transformarea unui spațiu verde în parc, transformarea unei zone naturale urbane în parc natural etc).

Termenul limită de înscriere a proiectelor este 31 august 2022, ora 18:00. Perioada de implementare a proiectelor este 1 octombrie 2022 – 15 septembrie 2023.

Detalii și înscriere

Share this article
Prev Post

Tesla Model Y full electric recâștigă titlul de cel mai bine vândut SUV în China, în luna iunie

Next Post

Românii sunt îngrijorați de schimbările climatice și își ajustează comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului (studiu Deloitte)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next