Companii responsabile față de mediu și oameni

Românii sunt îngrijorați de schimbările climatice și își ajustează comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului (studiu Deloitte)

8 din 10 români consideră că schimbările climatice sunt cauzate de activitățile umane, iar 67% dintre aceștia și-au ajustat deja comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului, potrivit studiului Deloitte Sustainable Actions Index, realizat în 26 de țări. Aceste date plasează convingerile românilor și disponibilitatea acestora de a-și ajusta preferințele de cumpărare peste media altor țări din Europa Centrală incluse în raport.

Studiul arată, de asemenea, că schimbările climatice au devenit o sursă de anxietate, în special pentru persoanele care locuiesc în regiuni în care există riscul să se confrunte personal cu condiții meteorologice extreme, cum ar fi țările mai apropiate de ecuator. Cu toate acestea, chiar și în zonele în care consecințele schimbărilor climatice sunt relativ mai mici, cum ar fi Europa Centrală, proporția respondenților preocupați de aceste aspecte este ridicată. În România, 59% dintre participanții la studiu sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, ușor peste media din Europa Centrală, de 52%.

Analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă. Respondenții mai tineri sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.

Impactul activității companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor, arată studiul Deloitte. În România, 44% dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care pune un accent mai mare pe protecția mediului, ușor peste media țărilor din Europa Centrală, de 36%. Pe de altă parte, 35% dintre respondenți susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.

Un alt comportament influențat de anxietatea cauzată de schimbările climatice este preferința de vot. Studiul arată că, la nivel global, 50% dintre respondenți sunt mai predispuși să voteze pentru candidații care sprijină acțiunile de combatere a schimbărilor climatice. În Europa Centrală, ponderea este ușor mai redusă, de 43%, în timp ce în România este de 37%.

Studiul Deloitte Sustainable Actions Index a fost realizat în 26 de țări la nivel global. Pentru Europa Centrală, raportul a fost realizat pe baza datelor colectate de la 4.000 de respondenți din Republica Cehă, Ungaria, Polonia și România.

Share this article
Prev Post

Platforma de mediu pentru București: FCB și ING Bank au lansat o nouă rundă de finanțare pentru proiecte de mediu în București-Ilfov

Next Post

Kaufland și-a redus amprenta de carbon cu peste 3.500 de tone prin reutilizarea lăzilor pliabile EPS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next