Premieră în piața auto din România: vânzările de mașini noi electrice și hybrid au depășit, în primele șapte luni din 2022, vânzările de mașini diesel.

Vânzarea autoturismelor electrice și hybrid în România a depășit anul acesta, pentru prima dată, vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, creștere datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS, derulat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Aceste date au fost prezentate astăzi, la o întâlnire a ministrului mediului, apelor și pădurilor, Barna Tánczos, cu reprezentanții Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluția pieței auto din România, din perspectiva posibilităților de îmbunătățire a programelor de stimulare a pieței autoturismelor nepoluante.

Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcție de tipul de motorizare, în primele șapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in și full hybrid) au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total.

Motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, mașinile full electric au ajuns să reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2021, reprezentau doar 1.9% din piață.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu pași repezi de sfârșitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe mașini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendință atât la nivel european, cât și la nivel național unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor mașinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an. Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluție și mai spectaculoasă, o creștere a cotei de piață cu 300% în primele șapte luni, față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înțeleagă din ce în ce mai bine importanța transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creșterea stimulării pieței de auto verzi în următorii ani” a declarat ministrul Barna Tánczos.

Totodată, ministrul mediului, apelor și pădurilor a anunțat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziției automobilelor electrice și hybrid plug-in, destinat automobilelor din sectorul comercial. Programul Rabla Plus pentru flote comerciale urmează să fie lansat în 2023.

Total
15
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Huawei România a lansat a IX-a ediție a programului Seeds for the Future, dedicat tinerilor pasionați de noile tehnologii care răspund unor probleme sociale majore și care vor să „experimenteze îndeaproape cultura chineză”

Huawei România a lansat a IX-a ediție a programului Seeds for the Future, dedicat tinerilor pasionați de noile tehnologii care răspund unor probleme sociale majore și care vor să „experimenteze îndeaproape cultura chineză”

Huawei România, în parteneriat cu Universitatea Politehnică din București (UPB)

Next
Fermierii americani își sacrifică propriile recolte și își vând vacile din cauza secetei extreme

Fermierii americani își sacrifică propriile recolte și își vând vacile din cauza secetei extreme

Aproape trei sferturi dintre fermierii americani spun că seceta din acest an le

You May Also Like