Companii responsabile față de mediu și oameni

ReciCLARea e totul! by Nestlé. Expoziție de desen și grafică pe tema colectării și reciclării plasticului flexibil la Palatul Parlamentului

Palatul Parlamentului găzduiește, începând din data de 7 octombrie 2024, o expoziție de desen și grafică pe tema colectării și reciclării plasticului flexibil, cu obiectivul de a crește gradul de înțelegere a simbolurilor de colectare separată de pe ambalajele din industria alimentară și de a explica procesul de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje.

Operele de artă expuse la Palatul Parlamentului sunt semnate de 50 de elevi din șase instituții de învățământ preuniversitar din București care au participat la prima ediție a proiectului educațional „ReciCLARea e totul!”, organizat de Nestlé în colaborare cu Green Resources Management, Federația Națională a Părinților (FNaP) – Edupart și Primăria Sectorului 6.

„Prin acest demers, Nestlé dorește să extindă campaniile de educare și conștientizare la nivel național, concentrându-se prin aceasta campanie pe colectarea selectivă  a deșeurilor de ambalaje din plastic flexibil, susținând astfel atingerea țintelor naționale de reciclare asumate la nivelul Uniunii Europene. Ne-ar bucura foarte mult dacă în urma acestui demers de la Parlamentul României am începe să acordăm o atenție deosebită dezvoltării și implementării unei abordări naționale pentru colectarea, sortarea și reciclarea acestor deșeuri de ambalaj din plastic flexibil, care necesită o abordare specială”, explică Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.

Pentru a avea succes în inițiativa de promovarea unei industrii de reciclare a plasticului flexibil, primii pași implică educarea populației cu privire la regimul special necesar colectării selective a ambalajelor din polietilenă sau alte tipuri de folii de plastic din industria alimentare. Spre deosebire de PET-uri, ambalajele din polietilenă sunt preponderent „murdare” după consumul alimentului. Altfel spus, fiind în contact cu produse alimentare de consistențe variate, ele păstrează urme de la aceste alimente. Pentru creșterea gradului de reciclare, înainte de a fi depuse în containerele de colectare, aceste ambalaje ar trebui curățate sau chiar spălate. Pe de altă parte, acest proces ar putea fi preluat de o facilitate industrială special concepută, destinată reciclării acestor ambalaje flexibile, dar care ar implica investiții de amploare.

Provocarea este dată de faptul că nu se colectează o cantitate suficient de mare de ambalaje de plastic flexibil, ceea ce necesită o abordare la nivel național prin care consumatorii să fie încurajați să ducă astfel de deșeuri reciclabile la containerele destinate pentru așa ceva, în loc să le arunce în gunoiul menajer.

Nestlé în România

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Share this article
Prev Post

Lidl România lansează o campanie pentru combaterea risipei alimentare acasă

Next Post

Cumpărături online cu reciclare: Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next