Companii responsabile față de mediu și oameni

Renault avertizează: Partajarea emisiilor de CO2 între constructorii auto amenință industria europeană de profil

Renault, gigantul auto francez, își exprimă îngrijorarea cu privire la practica partajării emisiilor de CO2, avertizând că aceasta ar putea avea efecte negative asupra industriei auto europene. Compania solicită Comisiei Europene să ofere clarificări suplimentare privind reglementările în vigoare.

Începând cu 1 ianuarie, Uniunea Europeană aplică norme mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon pentru industria auto. Conform noilor reglementări, majoritatea producătorilor auto trebuie să asigure că cel puțin o cincime din vânzările lor totale sunt reprezentate de vehicule electrice pentru a evita amenzi substanțiale.

În contextul actual, producătorii auto care înregistrează vânzări mai reduse de vehicule electrice au posibilitatea să-și partajeze emisiile cu liderii din segment. Acest lucru implică achiziționarea de credite de emisii de la alți producători pentru a-și reduce mediile generale și pentru a evita penalități care pot ajunge la sute de milioane de euro.

Documente recente ale UE arată că mari companii precum Stellantis, Mercedes și Toyota intenționează să achiziționeze credite de carbon de la producători specializați în vehicule electrice, precum Tesla și Polestar.

În ceea ce privește poziția sa, Renault susține că este prematur să declare dacă va recurge la sistemul de partajare a emisiilor. Cu toate acestea, producătorul francez consideră că această practică ar putea fi dăunătoare pentru întregul sector auto european. În loc să se recurgă la acest sistem, Renault îndeamnă Bruxelles-ul să relaxeze reglementările existente.

„În absența unei poziții clare din partea Comisiei Europene, producătorii sunt forțați să ia decizii contraproductive, cum ar fi achiziționarea de credite de la competitori sau potențiale reduceri ale producției. Aceste măsuri duc la slăbirea industriei europene,” a declarat compania într-un comunicat transmis Reuters.

Renault subliniază necesitatea urgentă a unor clarificări suplimentare din partea autorităților europene cu privire la această chestiune. Compania își menține angajamentul de a respecta noile norme UE privind emisiile de CO2 pentru anul în curs, dar solicită o direcție mai clară pentru viitorul industriei auto europene.

Sursa foto: Freepik

Share this article
Prev Post

5 provocări majore pentru sectorul energetic în 2025 (Financial Times)

Next Post

Emisiile de gaze cu efect de seră din Germania au scăzut cu 3% în 2024 (raport)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next