România a avut în 2021 cele mai slab digitalizate întreprinderi din UE (Eurostat) 

În 2021, 56% dintre întreprinderile din UE au atins un nivel de bază al intensității digitale (DII), potrivit Eurostat. Un nivel de bază presupune utilizarea a cel puțin 4 din 12 tehnologii digitale selectate (cum ar fi utilizarea oricărei tehnologii AI sau a e-comerțului). Un nivel de bază include întreprinderile cu un nivel scăzut, ridicat și foarte ridicat al indicelui de intensitate digitală (DII), excluzând nivelul foarte scăzut.

Cea mai mare proporție a întreprinderilor care au atins un nivel foarte ridicat al DII s-a înregistrat în Finlanda, Danemarca și Malta (toate 10%) și Suedia (9%). La polul opus se situează România, urmată de Bulgaria, cu aprox. trei sferturi dintre întreprinderi caracterizate de o intensitate digitală foarte scăzută (77%) și, respectiv, 74%.

Dintre întreprinderile mici și mijlocii, 55% au atins un nivel de bază al intensității digitale, comparativ cu 88% dintre întreprinderile mari. 

Doar 3% dintre IMM-urile din UE au atins un nivel foarte ridicat de intensitate digitală, în timp ce 18% au atins un nivel ridicat. Majoritatea IMM-urilor au înregistrat niveluri scăzute (34%) sau foarte scăzute (45%) de intensitate digitală. 

Peste 90 % dintre IMM-urile din UE ar trebui să atingă cel puțin un nivel de bază al intensității digitale până în 2030. Viziunea UE și obiectivele concrete pentru transformarea digitală până în 2030 sunt stabilite prin așa-numita busolă digitală care evoluează în jurul a patru puncte cardinale: competențe, transformarea digitală a întreprinderilor, infrastructuri digitale sigure și durabile și digitalizarea serviciilor publice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Educație pentru un stil de viață echilibrat dedicat elevilor din Craiova, Alba-Iulia, Botoșani, Focșani și Ilfov: Carrefour România invită școlile să se înscrie în proiectul „Gust pentru Sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”

Educație pentru un stil de viață echilibrat dedicat elevilor din Craiova, Alba-Iulia, Botoșani, Focșani și Ilfov: Carrefour România invită școlile să se înscrie în proiectul „Gust pentru Sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”

Carrefour România și Asociația InspirAction au lansat proiectul „Gust pentru

Next
Unilever lansează capsulele de rufe ce reduc cu 16% emisiile de CO2 din procesul de fabricație și vor fi ambalate în cutii de carton complet reciclabile

Unilever lansează capsulele de rufe ce reduc cu 16% emisiile de CO2 din procesul de fabricație și vor fi ambalate în cutii de carton complet reciclabile

Una dintre cele mai cunoscute mărci de detergenți de rufe, Dirt Is Good (DIG,

You May Also Like