Companii responsabile față de mediu și oameni

Saint-Gobain România și-a instalat prin PNRR o centrală fotovoltaică la fabrica din Turda

Saint-Gobain România, parte a Grupului Saint-Gobain, lider mondial în domeniul soluțiilor ușoare și sustenabile pentru construcții, anunță finalizarea cu succes a proiectului de instalare și punere în funcțiune a unei centrale fotovoltaice, destinată alimentării din surse proprii de energie a liniei nr. 1 a fabricii de plăci de gips-carton din Turda.

Procesul de instalare, finalizat în doar 8 săptămâni, a presupus montarea a 1.725 de panouri fotovoltaice Tier 1 pe o suprafață totală de aproape 7.000 mp, dar și a unui set de invertoare performante.

Proiectul, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și programul intern al Saint-Gobain – „Fondul de Carbon”, va contribui la reducerea pe plan local a emisiilor de CO2 cu 238 tone anual, acesta acoperind intern o parte semnificativă din consumul de energie electrică al fabricii.

„Acest proiect reprezintă un pas important pentru Saint-Gobain în direcția adoptării energiilor regenerabile și a consolidării angajamentului nostru față de mediu. Vorbim despre un exemplu concret de investiții realizate în optimizarea proceselor noastre de producție prin reducerea consumului intern de energie. Avem un obiectiv de sustenabilitate ambițios – zero emisii nete de carbon până în 2050. Dar, în egală măsură, suntem cunoscuți și recunoscuți la nivel global pentru angajamentul nostru privind decarbonizarea domeniului construcțiilor. Facem asta și investind în inovație, tehnologii noi și un portofoliu de soluții care deschid noi drumuri în domeniul construcțiilor ușoare și sustenabile.”, a declarat Ovidiu Păscuțiu, CEO Saint-Gobain România.

Această investiție se adaugă proiectelor deja începute cu ENGIE Romania și OMV Petrom pentru a eficientiza modelele locale de producție și pentru a demonstra atât responsabilitatea Grupului Saint-Gobain față de comunitățile în care e prezent, cât și angajamentul pentru un mediu mai curat și mai sănătos, în linie cu scopul companiei „Making the World a Better Home” și cu planul strategic „Grow & Impact”.

Share this article
Prev Post

Cetățenii europeni sprijină politica energetică urmărită de UE în ultimii cinci ani

Next Post

Consilieră de stat: Doar 1% dintre resursele rezultate din reciclarea deşeurilor municipale reintră în circuitul economic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next