Companii responsabile față de mediu și oameni

Starbucks – presiuni din partea ONG-urilor legate de sustenabilitatea lanțului de aprovizionare cu cacao

O coaliție globală de ONG-uri cere Starbucks să dezvăluie sursele de cacao și planurile pe care le are pentru a aborda problemele sistemice ale lanțului de aprovizionare, inclusiv cele legate de defrișări și încălcări ale drepturilor omului.

Be Slavery Free, Freedom United, Green America și Mighty Earth, scrie publicația edie, militează pentru ca Starbucks să furnizeze informații detaliate în rapoartele sale anuale cu privire la progresul în ceea ce privește angajamentele sale față de aprovizionarea durabilă cu cacao, folosită de companie pentru ciocolată și unele produse de patiserie și băuturi.

Cel mai recent raport anual al impactului social și de mediu al Starbucks nu include date referitoare la originea resurselor de cacao și nici indicatori de verificare și remediere, în ciuda afirmațiilor că aprovizionarea cu cacao este „construită pe o bază de trasabilitate”.

Coaliția de ONG-uri îndeamnă Starbucks să furnizeze aceste informații.

ONG-urile vor ca Starbucks să stabilească planuri actualizate pentru a asigura traiul agricultorilor de cacao și a le proteja veniturile pentru viitor. Starbucks a declarat la începutul acestui an că va elabora un plan de salarii pentru lanțul de aprovizionare cu cacao.

Potrivit Oxfam, aproximativ 90% dintre fermierii de cacao din Ghana și Coasta de Fildeș nu câștigă un venit care să le asigure traiul. Aceștia primesc în medie 6% din profituri din fiecare baton de ciocolată vândut în Nordul Global. La un venit atât de mic, riscurile includ malnutriția, lipsa accesului la educație și îngrijire medicală și presiunea de a înscrie copiii la muncă pentru a ajunge la școală.

Be Slavery Free a acordat Starbucks o evaluare generală foarte mică în Scorecard-ul referitor la ciocolată, potrivit căruia compania ar „începe” implementarea unor politici bune privind drepturile omului și bunăstarea în lanțurile de aprovizionare.

Starbucks a oferit un plan actualizat privind bunăstarea fermierilor și monitorizarea defrișării lanțului de aprovizionare în primăvara lui 2023, când s-a alăturat Inițiativei Cacao și Păduri. Totuși, acesta nu prevede acțiuni pentru salarii care asigură bunul trai al furnizorilor.

Directorul senior al Mighty Earth, dr. Julian Oram, a declarat: „Interacționăm cu Starbucks de peste un an, dar suntem încă în întuneric cu privire la modul în care cel mai mare lanț de cafea din lume asigură cacao pentru produsele sale de ciocolată, inclusiv pentru cappuccino.”

„Clienții Starbucks merită să aibă încredere deplină că băuturile de ciocolată și gustările pe care le cumpără din magazinele companiei nu sunt supuse defrișărilor și muncii copiilor.”, a comentat Starbucks.

Share this article
Prev Post

Industria băuturilor alcoolice, pe punctul de a rata obiectivele zero net pentru 2030 și 2050 (Raport)

Next Post

Toyota Mobility Foundation a lansat Sustainable City Challenge 2023, cu fonduri în valoare totală de 9 mil. USD

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next